2975
Sök

Vad säger ni : Chokladboll eller negerboll ?

Automationselektriker
213 Inlägg
18 augusti 2008
alltid hetat negerboll, kommer alltid heta negerboll wink
ungefär som att man skulle börja säga fartmätare i stället för hastighetsmätare, som vilket skulle vara mera "korrekt" angivelse på den

()()
(°°)
(oo)
This is Bunny. Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination, and come join the dark side. (We have cookies.)

Fetast i stan !!
991 Inlägg
18 augusti 2008
Trådstartare
En av mina polare blev påhoppad av en mörkhyad kille idag när han var på arbetsförmedlingen för att han hade en t-shirt som det står "Bevara negerbollen" på sig !  Den mörkhyade sade att det är kränkande och att han ville slå in polarens skalleoch att han ville hänga honom !  sen så ville han att dom 2 skulle gå ut och "prata"  ! vad tycker ni om det ??

"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice

8 883 Inlägg
18 augusti 2008
Har alltid hetat negerboll så jag fortsätter att säga det.
Butiker och kiosker annonserade ut negerbollar när jag gick i skolan.....

Fotograf på tierpidag.se

195 Inlägg
18 augusti 2008
Chokladboll... tongue

- Varför slå runt med polarna, när man kan slå runt med en A-klass?

18 augusti 2008
jag säger chokladboll. negerboll låter så jäkla fel!

4 767 Inlägg
18 augusti 2008
Negerkyss fick jag lära mej att det hette när jag var liten. Stog så i kokboken från när mor var liten iallafall smile

Mvh
Erick

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

___ "ByggSnubben" ___
2 456 Inlägg
18 augusti 2008
Negerboll så klart har hetat så å kommer heta så i framtiden med .....

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se

Har alltid rätt!
689 Inlägg
18 augusti 2008
NEGERBOLL!!  thats it...  allt annat e ju bara knasigt värre big_smile

Livet är ett helvete, du är bjuden!

Polack
61 Inlägg
18 augusti 2008
negerboll...
tycker för den delen inte heller att ordet neger är kränkande, det betyder ju brun, en "afrikan" är ju brun, allså neger. en brun människa, allså en neger, inte mycket svårare än så wink
Senast redigerat av Zpira (18 augusti 2008)

My Life - My Way

Automationselektriker
213 Inlägg
18 augusti 2008
Klorin_Elvis skrev:
En av mina polare blev påhoppad av en mörkhyad kille idag när han var på arbetsförmedlingen för att han hade en t-shirt som det står "Bevara negerbollen" på sig !  Den mörkhyade sade att det är kränkande och att han ville slå in polarens skalleoch att han ville hänga honom !  sen så ville han att dom 2 skulle gå ut och "prata"  ! vad tycker ni om det ??

Ordet Neger betyder ju egentligen bara svart, evolverade från spanska, portugisiska och äldre italienska negro, som betyder svart och som härstammar från latinets niger med samma betydelse, det betyder, att skulle dom kalla saker eller personer för vita, så skulle det egentligen vara lika rasistisk och kränkande. . .
enda skillnaden är att då säger dom de på svenska, medans neger härstammar från andra språk för svart
Senast redigerat av CIA_SWE (18 augusti 2008)

()()
(°°)
(oo)
This is Bunny. Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination, and come join the dark side. (We have cookies.)

4 001 Inlägg
18 augusti 2008
Nege.... weinerbruott tongue

det är ingen som gnäller om finska pinnar....
Senast redigerat av kolvas (18 augusti 2008)

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

18 augusti 2008
Klorin_Elvis skrev:

jag kan förstå den mörkhyade grabben. just ordet neger är ett väldigt kränkande och känsligt ord....
extremt onödigt av din polare att ha en sån tröja, okej, den mörkhyade grabben kanske överreagera, men han har förmodligen fått stå ut med kränkningar flera ggr, och nu rann det över hmm

70 Inlägg
18 augusti 2008
MilleN skrev:
0mega skrev:
Eftersom man får säga Vitlök, så borde man väl få säga Negerboll?

Det där är ett så jävla löjligt argument, hade det hetat svennelök eller liknande hade jag förstått resonemanget men inte nu. Dock säger jag negerboll själv, är uppvuxen med det och dom som tar illa upp är nog inte invandrare utan bara svenskar som är för politiskt korrekta för sitt eget bästa.

Instämmer till fullo ang. ditt resonemang om negerbollen! /K.

646 Inlägg
18 augusti 2008
Hockeyfrillan skrev:
Niggaball!

Word nej men negerboll heter det väl eller? Har man inte alltid kallat dom det?

101 Inlägg
18 augusti 2008
big_smile Negerboll big_smile så står det i min kalle anka ,mat bok !
Senast redigerat av RED-STAR (18 augusti 2008)

*Be Strong*Be Happy*

5 089 Inlägg
18 augusti 2008
http://bloggbilder.aftonbladet.se/images/977/img_44a840388c120.jpg

Har alltid hetat negerboll, kommer alltid heta negerboll ;P

\Lindgren

The one and only
1 091 Inlägg
18 augusti 2008
FLindgren skrev:
http://bloggbilder.aftonbladet.se/image … 88c120.jpg

Har alltid hetat negerboll, kommer alltid heta negerboll ;P

Har en liknande tröja och idag när jag hade den på mig så kom det fram en neger o sa att jag är omogen o att den var kränkande o massa skit tongue hahahaha NEGERBOLL IS THE NAME!!!! big_smile

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

Hemlig Agent
1 115 Inlägg
18 augusti 2008
kolvas skrev:
Nege.... weinerbruott tongue

det är ingen som gnäller om finska pinnar....

Nu tog jag illa upp!!
Min mamma är från finland!

Skämt åsido...

Chokladboll har jag aldrig sagt om en negerboll!!

3 113 Inlägg
18 augusti 2008
delocatoboll? smile annars negerboll...

Semper Fi

Avstängd
962 Inlägg
18 augusti 2008
Rastahuvud med mjäll.

Sök