Det tar väl 20minuter att nå de sista 10km/h toppfart är ju inte intressant egentligen, dels som du själv är inne på man vill inte åka så fort, sen tar det ju tid att nå just toppfarten.
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
om det är en 850 GLT -92 så har du nog ventilras då efter att du testat det några gånger... dom tål verkligen inte att varvas.... =/
det stämmer bra jag hade en saab 9000 cse 2.3i 150hk polaren en 850 glt 170hk vi raceade på motorvägen vid ca 170 får han ett ventilras som heter duga .svart rök över hela motorvägen .fan 3 :e gången det händer sa han!!
jag hade en glt -94 2,5 manuell och lustgas körde med den i 6 månader utan ventilras ,, och ja jag använde lustgasen ofta,,, så länge man inte kör på rödmarkering ska den tålas att varva ,
kan nog stämma men det är 100%mätarfart min saab 9000cse 2.3i gjorde 235på mätaren lol(har kort på det om nån skulle tvivla)tror volvo har samma glädje mätare i sina ventilmördar maskiner!
nu har jag inte en GLT utan en GL toppade 220km/h. det tog tid att nå den hastigheten. men visst. det går bra om man har en lång rak sträcka! och då är det kört med 18" fälgar och mätt ifrån mätarhuset. och en polares 855T5R i röven på min bil.
Du kan drömma om att få upp en GLT i 224 äkta km... men antar att du menade mätarfart?
Mätarfart ja men felar inte så mkt max 5km/h kollat med gps upp till 180 felade max 5km/h men fick hålla sjukt länge men 215 mätarfart är inga problem går rätt snabbt dit, alltså ca 210 verklig fart.
Du kan drömma om att få upp en GLT i 224 äkta km... men antar att du menade mätarfart?
Mätarfart ja men felar inte så mkt max 5km/h kollat med gps upp till 180 felade max 5km/h men fick hålla sjukt länge men 215 mätarfart är inga problem går rätt snabbt dit, alltså ca 210 verklig fart.
Även en T5-R börjar bli riktigt seg uppåt de farterna
Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.
Har kört trimmad t5a med automat ca 300hk och en automat 855R med ca 280hk tyckte det gick rätt fort upp till 240 men körde inge snabbare
Har kört trimmad t5a med automat ca 300hk och en automat 855R med ca 280hk tyckte det gick rätt fort upp till 240 men körde inge snabbare
Jag äger en trimmad T-5R automat med närmare 300hk och nej den är inte särskilt snabb uppåt de farterna...
Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.