Tändningen SKALL vara kopplad till plus o inget annat om det inte finns andra utgångar. .
va?? pluskabeln från batteriet går ju direkt till startmotorn å sen vidare till generatorn.. sen har du ju "styrstöm" som går till solonoiden på startmotorn å den går ju till nyckelns "startläge".
mm vet., just därför jag skrev om det inte finns andra utgångar för vissa bilar har 3 st sladdar från startmotorn då en är ström , jord , tändning. är inte säker på hans därför jag inkluderar tändning med.
Tändningen SKALL vara kopplad till plus o inget annat om det inte finns andra utgångar. .
va?? pluskabeln från batteriet går ju direkt till startmotorn å sen vidare till generatorn.. sen har du ju "styrstöm" som går till solonoiden på startmotorn å den går ju till nyckelns "startläge".
mm vet., just därför jag skrev om det inte finns andra utgångar för vissa bilar har 3 st sladdar från startmotorn då en är ström , jord , tändning. är inte säker på hans därför jag inkluderar tändning med.
vilka bilar har jordkabel på startmotorn?? den brukar jorda visa sitt eget chassi.
Nix, rubriken var usel ("Ingen som kan"). Har du en fråga angående startproblem efter byte av startmotor på en Golf så formulera då rubriken som en sådan fråga. Nu hjälper jag dig att formulera om rubriken men skriv bättre beskrivande rubriker i fortsättningen om du vill undvika att få dina trådar låsta.
Göran Moderator
beto skrev:
men jag skrv bra ju.
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
du har väll en liten också? Måste ju ha en styrning från tändningen som säger när starten ska kopplas på.. Brukar vara en liten sladd som ska in på ett stifft där.. är den kopplad?