wetese skrev:
på tal om annat, nu har ja även köpt en litet steg som jag ska driva mina nya framhögtalare med, ska det kopplas ihop nått med de gamla steget? eller ska man dra allt, som på första steget, tänkte mest på remote kabeln?
Oj nu får du nog läs lite för att lära...
Det du först måste ta reda på är har du fler utgångar på din stereoenhet?
sen måste du skaffa ett powerblock eller skaffa dig en kondensator med inbyggt powerblock.
De powerblocket gör ar att den delar på strömen bak till stegen så du behöver alltså 2st en till minus och en till plus !
men det du även måste kolla är vilken kvadrat du har på kabeln och hut mycket ampere den tåler och avsäkra strömkabeln rätt !
kolla även så du verkligen kan köra båda stegen så ampere antalet på båda stegen inte överskrider avsäkringen på vad din ström kabel klarar av !
detta är bara så du inte får någon form av kabelbrand dvs att kabeln blir för varm och smälter och du får kortslutning !
Faktiskt en del som gör fel där !
Sen åter till signal sidan om du inte har fler utgångar på steget får du splitta RCA kabeln till 4a RCA utgångar.
Då får du justera så du får jämn volym mellan bas och frontsystemet.
Du måste dra högnivå signal "högtalakabel" från dina fronthögtalare och bak till steget.
Remote kan du dra från det andra steget men skall man vara petig skall du skaffa dig ett litet powerblock och splitta det där sen gå till vardera steg... om de ska bli snyggt och bra
har du frågor kan ja hjälpa dig men pm:a mig gärna då!
Jobbat med ljud och ljus i 9:o år nu....
mvh Johan