Slaim: hehe om 38 dagar idag så ska den rulla. lagom till Elmia, kul att du gillar den
Uppdatering
Jag och Pii va upp till mitt garage idag och fortsatte med motorutrymmet.
De Pii gjorde idag var att svetsa fast plåtarna i motorutrymmet och så har han även hjälpt mig med att få luftfiltret under plåtarna för att få in rikligt med kallluft sen. Jag har lånat min kompis Simons blästerskåp och fortsatt med allt som ska blästras inte mycket kvar nu ,, och kompressorn i garaget är så pass bra att de kommer gå riktigt fort de sista.
bilder: här är 3" röret som Pii gjorthålför och punktat på undersidan.
kittat och klart
luftfiltrets nya plats får härmed en egen kanal med kallluft borde funka bra hoppas jag
Idag har jag och Pii kört på igen, Pii spacklade upp och slipade i motorutrymmet , svetsade igen ett "plugghål" och sedan kittade han lite under bilen . Jag slipade lite sen efter att Pii åkt hem, men främst så blästrade jag och lackade idag,
bokade besiktning idag till den 7 april , så glöden brinner starkare än någonsin. bilder: lite grejer som jag ha lackat idag. ursäkta dåliga kvaliten, var dammigt på linsen sg inte de förrens jag kom hem.
Påbörjade montering idag assisterad av ermin och tobbe ( tack grappar)
Började med att tobbe kom och vi tog ut diffen och brände ur den gamla bussningen. efter detta gick vi in för att montera tanken påfyllningsrör ventilationsrör krängare bak och en liten test montering av bakvagnbryggan (som åkte ner för de skulle bli för krångligt att montera bromsrör etc. med denna på plats.)
bilder.
högra hjulhuset bak "klart" va gäller tanktillbehör
Först av allt vill jag tacka Pii för all hjälp med förarbete inför lacken!
Igår eftermiddag (fredag) kom Pii, för att hjälpa mig med de sista spackalndet och slipandet. Vi hann inte riktigt klart först så han hängde med ut vid midnatt och hjälpte mig göra klart de sista.
Efter detta så stannade jag kvar och la grundfärgen i tre lager.
Sen idag lördag så åkte jag ut vid 3 snåret och började matta ner färgen , för att sedan lägga på färg och efter detta klarlack. Helt klart nöjd med resultatet med tanke på att det var första gången jag lackade något såpass seriöst.