4092
Sök

Co värden besiktning

Varning för whiplash!
31 Inlägg
26 augusti 2008
Trådstartare
Fick 4 st 2 or på min besiktning:  För höga co värden på tomgång och förhöjd tomgång, för högt hc värde, lamda värde felaktigt... undra om det är lamda sonden som är vajsing och det räcker med att byta den?!?! + att den dricker nått fruktansvärt mycket bensin.yikes Har ett litet hål i silekonslangen under tryckröret som går över motorn, förlorar kraft..neutral kan det ha me saken att göra?? Mvh Bobby

761 Inlägg
26 augusti 2008
Bobbby skrev:
Fick 4 st 2 or på min besiktning:  För höga co värden på tomgång och förhöjd tomgång, för högt hc värde, lamda värde felaktigt... undra om det är lamda sonden som är vajsing och det räcker med att byta den?!?! + att den dricker nått fruktansvärt mycket bensin.yikes Har ett litet hål i silekonslangen under tryckröret som går över motorn, förlorar kraft..neutral kan det ha me saken att göra?? Mvh Bobby

Kan ju vara smart att åtgärda alla kända fel innan man går vidare..

Skriv upp värdena såsom det såt i protokollet så är det enklare att hjälpa.

Toyota MR2 -95
Saab 95 2.0t SE -99
VW Buggy -66

Varning för whiplash!
31 Inlägg
26 augusti 2008
Trådstartare
Markus_MR2 skrev:
Bobbby skrev:

Kan ju vara smart att åtgärda alla kända fel innan man går vidare..

Skriv upp värdena såsom det såt i protokollet så är det enklare att hjälpa.

CO  9.6  (0.5)
CO 2500 varv 7.8 (0,3)
HC  352 (100)
LAMBDA 0.79 (0.96-1.04)

Sök