3254
Sök

Vad för cykel?

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
28 augusti 2008
Trådstartare
Jag tänkte att ja skulle köpa en cykel snart, när man har lite pengar över... Men problemet är just att den ska inte vara så jävla dyr och sen att den inte ska vara för liten.. Själv är jag 190 Cm...
och jag kommer att spendera många timmar i skogen med cykeln isåfall.. så de blir ju nått mountainbike liknande... men vad duger? hur stor tum ska de vara? någon här som är 190cm och cyklar?
sen dämpar och skit, eller går de lika bra utan? elr inte i skogen kanske..
men kom med lite tips big_smile

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Lidhultare.
325 Inlägg
28 augusti 2008
den ska inte vara så jävla dyr? då är ju frågan, är 10000 för dyrt eller 2000 för dyrt? prisklasser hjälper ganska bra smile men kona gör shyssta cyklar som håller i skogen och även för det mesta annat med! men då har vi ju det med priset. dom kostar inte 2000 tongue hehe annars är väl typ scott nåt kanske? enbart förslag här=)

-Twiajävlen-

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
28 augusti 2008
Trådstartare
jaa... Kanske, max 7000. eller kmr man någonstans på det?...

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Lidhultare.
325 Inlägg
28 augusti 2008
det finns lite kona cyklar på blocket har jag för mig, om en begagnad duger gott till dig, o då kan jag tänka mig att du kan hitta nåt i den prisklassen smile sen finns det ju andra cykelmärken med men jag är inte jätteinsatt i det men kona vet jag är riktigt bra grejjer iaf smile

-Twiajävlen-

FreddeK
28 augusti 2008
en framdämpare är ju skönt att ha...sparar lite på axlarna etc. Kolla om du kan hitta en beggad cykel i bra skick, det brukar dom oftast vara då det inte är bilar det handlar om=)

Japp en Mtb om du ska cykla i skogen!

FreddeK
28 augusti 2008
Kona, specialized, scott, crescent, avanti, giant är bra märken=) finns säkert massa flera....

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
28 augusti 2008
Trådstartare
Okej okej smile nån som vet på ett ungefär hur många tum de ska vara på cykeln på en snubbe som är 190cm? vet att de varierar, många kanske gillar stora och andra små.. Men på ett ungefär, så att de blir bekvämt i skogen big_smile jobbigt om man åker till någon och sen är skiten för liten big_smile

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
28 augusti 2008
Trådstartare
26" känns för småbarn när man kollar på bilder... stämmer det?

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Down n`out
514 Inlägg
28 augusti 2008
ja kör på en 26 tumamre dirt cykel .P är 185 lång..lite jobbigt kanske om man ska cykla långt på asfalt .P men ska du hoppa å dret så ä 26 nått tongue
Senast redigerat av Lundback (28 augusti 2008)

Down n`out

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
28 augusti 2008
Trådstartare
Lundback skrev:
ja kör på en 26 tumamre dirt cykel .P är 185 lång..lite jobbigt kanske om man ska cykla långt på asfalt .P men ska du hoppa å dret så ä 26 nått tongue

Okejokej tongue för dom ser så jävla små ut tongue xD

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Fire And Silk
2 254 Inlägg
28 augusti 2008
Kona är ett grymt bra märke!! Jag har 26'' på min Mountain Bike som jag tävlade/tränade med förut och det fungerade ypperligt. Det var en Gary Fisher med enbart dämpare fram, men hade jag fortsatt med sporten hade jag lätt köpt en KONA.

Mvh Markus

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

1 067 Inlägg
28 augusti 2008
Skippa Kona..   liten tillverkare med dålig representation i sverige..

Kan vara ett helt helsicke att få tag i delar.

Samma sak med Crescent ( Taiwan meck )

Är du kring 190 så är det en L (19") eller XL (21") som gäller beroende på hur långa ben du har och hur ramgeometrin känns..

Är du inte insatt i cyklar ta med en kompis som kan om du kikar på en beg cykel.  Kedja, Kassett, klingor, bromsar, gaffel mm ska man kika på så man inte får tag i nå utslitet vrak.. Allt går att fixa men det kostar pengar...

För kring 7000+ får du en hyfsad ny instegs XC eller ballare ATB..
Senast redigerat av Hool (28 augusti 2008)

125 Inlägg
28 augusti 2008
Jag är 193 cm o kör en Marvil cyklar varje dag. Tror den är 21"
Med framstöt dämpare. funkar riktigt bra.
Gav ca 5500 för en helt ny med stöldskydd 1 år.

Allt jag ser är stänkskärmar o sprit

7 100 Inlägg
28 augusti 2008
köp en bmx förtusan tongue

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Sök