2990
Sök

Vad tycker ni om dörrvakterna på krogen????

200 Inlägg
29 augusti 2008
Trådstartare
rough_boy skrev:
Kan det bero på att många vakter har ADHD kanske?

Hahaha jo till viss del säkert , men visst finns det sjukt trevliga vakter oxå, har stött på många sköna lirare tyvärr inte så många i sthlms området....

Min flickväns pappa jobbade som väktare förut, och han har fortfarande kontakt med några gamla arbetspolare, och det är jättemånga nya vakter som är kåkfarare.... känns ju lite mindre tryggt att massa kriminella ska härska över ett löjligt snöre...

1 062 Inlägg
29 augusti 2008
Abbster skrev:
har inga direkt dåliga erfarenheter av vakter.. sköter man sig så brukar det aldrig vara något problem

Instämmer helt..... brukar vara samma folk som har problem med Polisen som har problem med vakter

"You Go, we go!"

DFFL
9 020 Inlägg
29 augusti 2008
maccswe skrev:
...
och det är jättemånga nya vakter som är kåkfarare.... känns ju lite mindre tryggt att massa kriminella ska härska över ett löjligt snöre...

Hade jag haft en nattklubb eller liknande så hade jag föredragit vakter som varit med om lite mer än svensson.
De kommer ju inte sno din plånbok men troligtvis så tvekar de inte att skalla dig om du är bråkig.

Vilket är bra för "mig" som krogägare.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

133 Inlägg
29 augusti 2008
Hrm, när jag var typ 15 gick jag på en "marknad" med min mor (massa stånd på dagen och karuseller och öltält på kvällen) Vi gick in till öltältet och jag fick ett stort svart kryss på handen eftersom jag var under 18.
Sen kommer mor med den brilljanta idén att jag ska köpa en öl till henne, så jag går fram, beställer ölen och betalar med den handen som har ett kryss på sig..
När jag kom tillbaka vart mamma skitförbannad och går fram till hon som sålde ölen till mig och förklarade hur det låg till, bartendern i fråga blev väldigt obekväm och kallade på vakt som enbart lyssnade på den där bartendern med blont hår och stora bröst och grep tag i mamma och drog henne ut.
Vilket jag tyckte var omoget då man faktiskt kan diskutera.

Annars har jag inget agg mot vakter över huvud taget, tycker bara det börjar bli jobbigt när man 10:e helgen i rad måste visa leg för samma vakt ^^

If you don't live for something, you'll die for nothing

iceman_21
29 augusti 2008
Har inge som helst problem med vakter.... funderar skarpt på gå ordningsvakt utbildningen.
Skulle va skoj å jobba som d.

Fisketokig
2 997 Inlägg
29 augusti 2008
Raderade bilder och filmer är ju enkelt att plocka fram igen via datorn. "Get Data Back" funkar fint om man "råkat" ta bort en film. Finns några program som fixar biffen också...

Annars har jag inte mycket att tillföra då jag aldrig i mitt liv träffat på en dörrvakt i tjänst smile

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
29 augusti 2008
det är ett gestapoliknande jävla polis wannabee pack...!"!

Sump Runk Rätt O Slätt!

200 Inlägg
29 augusti 2008
Trådstartare
TLO skrev:
Abbster skrev:
har inga direkt dåliga erfarenheter av vakter.. sköter man sig så brukar det aldrig vara något problem

Instämmer helt..... brukar vara samma folk som har problem med Polisen som har problem med vakter

Det där stämmer inte för 5 öre, finns så sjukt många personer som har blivit misshandlade/utkastade/kränkta m.m för ingen anledning..
Men sen säger jag inte emot dig..  Visst det finns garanterat personer som har problem med vakter/poliser av andra anledningar.
Kan säkert rabbla upp 6-7 fall med vakter som har hoppat på/kastat ut nära polare till mig som inte ens skulle  kunna sno en godisbit på ica..

Saab
344 Inlägg
29 augusti 2008
dom gör sitt jobb, tänkt dig själv med massa fulla och jobbiga ungdomar, ( när man själv är nykter wink) och folk tjabbar osv,

Men, dom överreagerar ofta tongue  blev själv utslängd för ett tagsen, han tyckte jag var för full, men det va jag icke:P tog till och med det lungt den kvällen! slängde ut mig för att det va för mycket folk på stället tror jhag:P behövde bara ha en anledning:P! och utanför mötte jag ett gäng som blev utslängda för samma sak!!!

1 174 Inlägg
29 augusti 2008
vet inte vad jag tycker om dem.. kan säga så här har ALDRIG träffat på en TREVLIG vakt!

Så jag har inte så mycke att säga till ompersonligen tycker jag att det är fan folk som har en förliten k*K som måste hävda sig på folk som inte kan säga imot som blir vakter.

RS
886 Inlägg
29 augusti 2008
maccswe skrev:
rough_boy skrev:
Kan det bero på att många vakter har ADHD kanske?

Hahaha jo till viss del säkert , men visst finns det sjukt trevliga vakter oxå, har stött på många sköna lirare tyvärr inte så många i sthlms området....

Min flickväns pappa jobbade som väktare förut, och han har fortfarande kontakt med några gamla arbetspolare, och det är jättemånga nya vakter som är kåkfarare.... känns ju lite mindre tryggt att massa kriminella ska härska över ett löjligt snöre...

Nja? Tror nog dom kollar brottsregistret innan man får jobba som ordningsvakt smile

Focus RS

Volvoit - lagd åt vänster
946 Inlägg
29 augusti 2008
_Glenne_ skrev:
Svenning skrev:
IDIOTER säger jag

men har en berättelse men den e inte så sjuk men en liten mer rolig, lr ifall det e sorglig..

var med några kompisar i Gbg och skulle inte på Goldens Day.. Alla kom in förutom den sista eftersom han hade skorts på sig.. ifall det skulle vara något fint ställ så förstår jag men den här.. nej. Ingenting jämfört med din men ändå..

jag kom inte in på krogen för ca 1,5 år sedan för att jag råkade ha ett hål på 1x1cm i min jeans på knäet och det var inte heller fint ställe, var en helt vanlig krog

Mmmm, nu är det ju inte OV:erna som bestämmer klädselreglerna. Det är ju resp. krog/restaurang som spikar reglerna och OV:erna som ser till att de efterlevs...

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -

1 570 Inlägg
29 augusti 2008
Clowner på anabola. Jag har iofs aldrig råkat illa ut men de är ju oftast otrevliga och aggressiva.

FreddeK
29 augusti 2008
har heller inga som helst problem med vakter, kan ju bero på att jag är en torrboll...

Volvoit - lagd åt vänster
946 Inlägg
29 augusti 2008
Acke88 skrev:
E väl olagligt o filma någon utan personens samtycke?

Nope! Du får filma/ta kort på vad du vill och vem du vill så länge du själv håller i kameran alt. har en kamera på stativ som du filmar med. Däremot får man inte rigga en kamera och t ex fjärrstyra den, då är det olagligt.

MVH

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -

150 Inlägg
29 augusti 2008
maccswe skrev:
Tänkte höra om det är några som råkat ut för både sjukt otrevliga/trevliga vakter.

När jag var ute för ca 2 månader sen i centrala sthlm, såg jag en vakt som tryckte ner en nykläckt 18 åring som var smal som en sticka. Inte speciellt full eller nått sånt, det ända han hade råkat göra var att gå ut och röka och tog med sig ölen ut.
Det får man tydligen inte göra, vakten säger till honom och han säger att han ändå ska gå in nu. Så han tar ett sista bloss på ciggen och ska gå in.
Då blir vakten galen och slänger ner han på marken och drar armarna bra långt bakåt, sätter ett knä i ryggen på han och skriker "nu är du inte så jävla kaxig va skitunge!!"

Jag va ute då och såg allt och stod och skrev ett sms, men snabbt som attan började jag filma vakten. Hans andra kollega såg detta efter ca 1 minuts filmning.
Så båda 2 hoppar upp trycker mig mot väggen och tar min mobil och tar bort filmen.
Sen vart jag och den andra utslängda och jag fick be en polare gå in och hämta min jacka.

Fan jag va så jävla förbannad!

Nån annan som har nån sjuk berättelse??

Har en precis liknande story, jag ställde mig och filmade för det såg groteskt ut. Då kommer båda vakterna på mig och bär bort mig 100 meter, vrider uppe båda armarna så man tappar mobilen. Sen tar den ena vakten upp den, tar bort filmen och kastar mobilen till mig och säger "dra åt helvete" ...

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
29 augusti 2008
Bostrom skrev:
maccswe skrev:

Nja? Tror nog dom kollar brottsregistret innan man får jobba som ordningsvakt smile

Det finns seriösa och oseriösa vaktbolag. De sistnämnda drar sig inte för att anställa folk som "går igång" på att slåss, utöva övervåld osv. Många drar sig inte heller för att anställa just folk med "diskuterbart" förflutet. Det är vansinnigt stor andel krogar i landet vars ordning hålls av vad man kan kalla för "gorillor". I vissa lägen (oftast mindre orter) går kriminella gäng (ex mc-gäng) in och "tar över" arbetsuppgifterna från de ordinarie.

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

831 Inlägg
29 augusti 2008
Dom är väl okey så länge dom inte är provocerande och otrevliga, det förutsätter ju givetvis att an själv också beter sig. Men oftast är dom ena jävla svin som kan dra åt fanders!

Saabvilde!
1 708 Inlägg
29 augusti 2008
Här i stan på stamkrogen Ankaret jobbar det trevliga vakter. Som för ett tag sen höll jag inte på att komma in för dom var så nyfikna på mitt "jobb" som fisketillsynsman! big_smile

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

517 Inlägg
29 augusti 2008
Måste berätta om min upplevelse med en pub-vakt ikväll! Är i Sydney för att plugga just nu, skulle möta upp en polare utanför en pub som jag brukar vara på. Under tiden som jag o polaren väntar beslutar jag mig för att gå o pissa inne på puben. Där e en kort kö till puben, ställer mig sist. Väl framme tar jag fram mitt legg o visar för vakten, men precis innan jag ska ge det till honom nyser han i handen. Jag tänker direkt, han ska inte få ta på mitt leg. Visar det för honom tydligt med insikt att han  inte får hålla i det. Han tar tag i min arm o kör ut mig från kön, "Dude, you are drunk!" Var inte full för fem öre.. Men jag argumenterade inte utan gick snällt därifrån..

Så kan det också gå.. ha en skön kväll!

/Martin - Wolfsburg GTI

Sök