3163
Sök

Vad tycker ni om dörrvakterna på krogen????

1 062 Inlägg
29 augusti 2008
Som vanligt.....Var trevlig och gör som vakten säger = inga problem. Vi de inte släppa in dig = gå nån annanstans, det är väl deras loss???

Och om nu alla dörrvakter tydligen är idioter, meddelar jag härmed att alla TAXICHAUFFÖRER är detsamma.

"You Go, we go!"

831 Inlägg
29 augusti 2008
Ja än värre busschaffisar som kör stadsbussar. Många av dom är verkligen bittra sura griniga och allmänt fucked up!

TLO skrev:
Som vanligt.....Var trevlig och gör som vakten säger = inga problem. Vi de inte släppa in dig = gå nån annanstans, det är väl deras loss???

Och om nu alla dörrvakter tydligen är idioter, meddelar jag härmed att alla TAXICHAUFFÖRER är detsamma.

C20LET
1 041 Inlägg
29 augusti 2008
Respektera vakter så respekterar de er vare det sig de vill eller inte, jobbar med denna yrke.

man är inte tuff när man är vakt, men man bär ju på mycket ansvar, man måste göra chefen nöjd för de pengarna han/hon betalar.

tänk på en sak innan ni blir arga på nån vakt de är där för alls skull, de jobbar för att se till att det inte blir några problem så de finns för allas trivsel ju.

En vakt vill bara göra sitt jobb o sen bara gå hem o sova efter medan det finns andra idioter till vaker
som bär sig jävligt dumt åt o tro sig något när de är bara vanliga människor endå.

så bra råd behandla folk som du själv vill bli behandlad o jävlas inte med en lag man för lagen backar de
oftast!
Senast redigerat av Rawad (29 augusti 2008)

Vi tycker olika vet jag, that's it

Sleeper
3 084 Inlägg
29 augusti 2008
HAha enda gången jag haft problem med vakterna var när jag somnade på scenen och basshunter skulle spela tongue gjorde iofs inte mig nått blev  max istället. Annars så är dem rätt schyssta låter en springa och ta ut pengar om man frågar dem.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

524 Inlägg
29 augusti 2008
Dom kan ju dra åt helvete. Otrevliga och jääävligt labila. En vakt ska ju inte flippa ur för att någon som e skitfull råkar knäcka ur sej nån otrevlig kommentar. De tål fanimej inte provokation för 5 öre...

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
29 augusti 2008
själv så behöver jag inte oroa mig för vakterna på krogen, för jag går alldrig på krogen, tycker det är totalt värdelöst... jag gillar "hemma fester" jag eller vad man ska kalla det smile

för att tillföra nått till ämnet så har jag faktiskt alldrig haft problem med vakterna på det viset, men polarna har haft det, ganska mkt, men jag fattar inte vad man får ut av att dryga med vakterna, jag menar behandlar man dom bra så gör dom oftast det tillbaka smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

1 863 Inlägg
30 augusti 2008
Alla som gnäller på hur vakterna beter sig, har ni tagit en funderare på hur ni bemöter dom? Har ni en viss attityd mot dom så självklart får ni samma attityd tillbaka.
Jag känner många ordningsvakter och är själv snart en av dom och jag har inte mött nån otrevlig än så länge.
Som sagt, så länge ni sköter er så är det inga problem!

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

Teddan
2 495 Inlägg
30 augusti 2008
det finns bra och dåliga vakter, har sett (var chafför och nykter) när dom flög på en polare som sa till den ena vakten att sluta smöra med brudarna.
det sluta med att polarn hadde bruten näsa och 6mån på kåken för våld mot tjänsteman.
Men jävlar va stryk vakterna fick... riktigt kul att se dom där tuffingarna få pisk av en ensam kille.

men jag tycker det finns många trevliga vakter oxå, fattar itne hur man kan dömma en hel yrkesgrupp för att någon % är idioter.

finns ju idioter som e snickare, bilmekaniker, poliser, vaktmästare, gatusopare, affärsbiträden, säljare osv..

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Better than God \o/
1 883 Inlägg
30 augusti 2008
666_Beast skrev:
Alla som gnäller på hur vakterna beter sig, har ni tagit en funderare på hur ni bemöter dom? Har ni en viss attityd mot dom så självklart får ni samma attityd tillbaka.
Jag känner många ordningsvakter och är själv snart en av dom och jag har inte mött nån otrevlig än så länge.

Jag har aldrig haft problem med ordningsvakter eftersom jag sällan är varken full eller går på lokal men har ju sett hur andra blir bemötta. Många vakter är förbannat stöddiga, otrevliga och älskar att spela tuffa å balla. De gillar att bossa över folk, de tror att de äger världen och vill egentligen bli poliser för att kunna trakassera folk på heltid.  I själva verkat är de bara fjollor som fick stryk hemma när de var små ....  roll

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

1 863 Inlägg
30 augusti 2008
MrTurbo skrev:
666_Beast skrev:

Jag har aldrig haft problem med ordningsvakter eftersom jag sällan är varken full eller går på lokal men har ju sett hur andra blir bemötta. Många vakter är förbannat stöddiga, otrevliga och älskar att spela tuffa å balla. De gillar att bossa över folk, de tror att de äger världen och vill egentligen bli poliser för att kunna trakassera folk på heltid.  I själva verkat är de bara fjollor som fick stryk hemma när de var små ....  roll

Jaha, så jag är en fjolla som fick stryk när jag var liten? Du tror inte att det är den attityden som gör att vakterna blir sur på dig?

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

100 Inlägg
30 augusti 2008
Till Alla Som Inte Vet Vad Ni Talar Om.
Det Finns Ordningsvakter Respektive Krogvärdar Dessa Ska Inte Blandas Ihop.
Det Brukar Vara Krogvärdar Som Står I Ingången Till Krogarna Och Ordningsvakter I Övrigt Inne.
Detta Är Ett Vanligt Sätt Att Arbeta På I Större Städer.
Alla Som Söker Utbildning Som Ordningsvakter Kollas Av Polisen Och Deras Straffregister Så Inga Kriminella Kan Arbeta Som Ordningsvakter.
Däremot Kan Kriminella Arbeta Som Dörrvärdar Då Dessa Inte Kollas Av Polisen.
De Flesta Krogar Måste Ha Ordningsvakter För Att Kunna Ha Öppet För Er
Detta Bestämmer Polisen.
Utan Ordningsvakter Ingen Krogrunda För Er.
Så Ni Bråkstakar Kan Hålla Er Hemma Så Att Andra Kan Ha Kul

5 198 Inlägg
30 augusti 2008
Stor bokstav används vid början av mening eller namn.. För övrigt håller jag med JIMMY85

Licensierad debbatör.
205 Inlägg
30 augusti 2008
JIMMY85 skrev:
Det Brukar Vara Krogvärdar Som Står I Ingången Till Krogarna Och Ordningsvakter I Övrigt Inne.
Alla Som Söker Utbildning Som Ordningsvakter Kollas Av Polisen Och Deras Straffregister Så Inga Kriminella Kan Arbeta Som Ordningsvakter.
Detta Bestämmer Polisen.

Fett irriterande med storbokstav i varje ord.

-Klart att jag är världens pessimist, då blir man ju alltid glatt överaskad

804 Inlägg
30 augusti 2008
JIMMY85 skrev:

Har för mig att folk som blivit dömda visst får bli ordningsvakter, beroende på vad de tidigare begått för brott och hur lång tid sedan det var.

524 Inlägg
30 augusti 2008
Men om man tänker efter, ordningsvakter som står i ett dörrhål om helgerna. Toppen på deras karriär typ, inte så konstigt att dom e sura.

Körv
3 535 Inlägg
30 augusti 2008
olkarlsson skrev:
JIMMY85 skrev:
Detta Bestämmer Polisen.

Testa själv att skriva ett helt inlägg i Caps Lock, så ska du se att det blir sådär.

Truckdriving Man

Licensierad debbatör.
205 Inlägg
30 augusti 2008
Klart som fan dom kaxar till sig massa extra, de är ju ändå ingen som gör något. Starta en tråd på en hemsida tror jag inte dom blir så rädda för.

Licensierad debbatör.
205 Inlägg
30 augusti 2008
decib3L skrev:
olkarlsson skrev:
JIMMY85 skrev:
Detta Bestämmer Polisen.

Testa själv att skriva ett helt inlägg i Caps Lock, så ska du se att det blir sådär.

Fattar inte riktigt vad du menar. Om jag trycker in caps lock så blir de ju stora bokstäver hela tiden.

5 198 Inlägg
30 augusti 2008
Är caps lock aktiverad blir det stor bokstav hela tiden,så försök inte.  TYP SÅ HÄR. SÅ ÄR DET PÅ ALLA ANDRAS TANGENBORD.

EDIT:stavfel
Senast redigerat av gamlingen (30 augusti 2008)

274 Inlägg
30 augusti 2008
Kan ni hålla er till topicen?

Jag jobbar xtra som värd för en polare som har pub.
Kan ju säga att det är en jäkla attityd vissa har när dom kommer fram  och skall gå in.
Respektera dom som står i dörren o gör ett jobb. Varför hålla på och provosera vakter och värdar? Gör det så att kvällen blir roligare för er? Sen om någon säger till att ta ej med er glaset om ni skall röka vare sig det är inne  i rökrum eller ute på gatan så gör inte det då , SIMPEL RESPEKT. E sån jäkla brist på respekt mot krogpersonal har en stor förstålse för vakter o andra man jobbar med, man får ta en hel del skit under en kväll .
Du kanske är ej den första att provocera den kvällen utan vakterna kanske har fått höra en hel del under kvällen och ust din kommentar e den som får bägaren att rinna över.
Tänk på detta innan ni kommenterar eller e tykna mm.
Hur skulle ni känna om nån e uppkäftig o otrevlig mot er en hel dag på erat respektve jobb? det brister till slut.

Har då inte mött någon vakt hitils som varit otrevlig eller uppkäftig.
med lite respekt kommer man långt.

Sök