3265
Sök

Arbetstider; Konstant kväll gentimot 2skift?

12 086 Inlägg
5 juni 2008
Trådstartare
Jag har jobbat 2skift i över 2 år nu, funderar på att byta jobb.. de mesta är bättre förutom en sak, det är konstant kväll. 15.30 till 01.30 varje mån-tors.

Hur är de att jobba konstant kväll?
Jag är en aning skeptisk, men de ger ju lediga fredagar och lite mer cash.

Hemlig Agent
1 115 Inlägg
5 juni 2008
Det är väldigt skönt med att jobba 4 dagar i veckan!!
Har också jobbat 2-skift i 2 år nu och det är verkligen jättejobbigt men vi jobbar fredag kväll också....
Aldrig fel med lite mer pengar heller!!

101 Inlägg
5 juni 2008
jag har jobbat kväll (mån-tor) i snart 6 år, passar mig som inte gillar att gå upp tidigt smile

förut jobade vi in tid så vi dessutom hade ledigt en del torsdagar bla., men just nu är det ändrat tyvärr

Mvh Nisse

4 001 Inlägg
5 juni 2008
2 skift är som ett morgonstånd    långt & hårt men det ger ingenting   tongue

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
5 juni 2008
där ja ska praktisera sen i tvåan så kan man också jobba kvällar... Men hur mycket skiljer det i pengar?..
vad får man i skillnad emot att jobba dag?

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

2 118 Inlägg
5 juni 2008
äh jag kör på 5 skift smile duger åt mig wink

D.i.l.l.i.g.a.f

252 Inlägg
5 juni 2008
Om du är lite morgontrött är det ett kanonjobb. Man hinner även med att gå till post, bank och försäkringskassan då man är ledig :-)
Fyradagarsvecka är helsoft. Det e trökigt att gå och jobba på fredag kväll...

Själv tröttnade jag på 2 skift och jobade natt tills jag hittade ett dagtidsjobb. (och mer betalt)
Nu är klockan 16:15 och de e dax att gå hem Trevlig helg!

//Janne

BMW fantast
1 172 Inlägg
5 juni 2008
har jobbar både 5 skift, 2 skift och jobbar nu bara helg... finns inget värre än 2 skift... tycker du ska byta till kväll... man jobbar 1 2 timamr sen går alla chefer coh kontorsnissar hem, och då känns tiden fortare när dom itne springer förbi hela tiden och kollar en m.m kan man ta fram stereon och dra på emd lite musik.. så är det på mitt jobb iaf...

2 skift innebär vanlig tim lön, plus lite ob plus ett 2 skift tilllägg (skift tilllägg)
natt ger mer ob och högre skift tilllägg
Helg ger ännu mer ob och ännu mer skift tillägg
Senast redigerat av AeroMalm (5 juni 2008)

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

1 072 Inlägg
5 juni 2008
Bara fördelar, jag jobbar 15,45 - 02,30. Ger mig ungefär 4500-5000:- då jag i princip bara jobbar OB timmar. Sen är dagarna alltid ljusa när man är vaken, även på vintern då det oftast är ljust mitt på dagen.

12 086 Inlägg
5 juni 2008
Trådstartare
Ok.. det låter ju bra tongue

Det jag tänkte på är ju att man aldrig kan va med vänner mm på eftermiddagarna?
Men den där långa helgen, torsdagnatt till måndag eftermiddag låter ju jävligt lockande.
Jag är inte särskilt morgontrött, dock har jag dålig självdisiplin så när jag jobbar kväll kommer jag ofta inte upp förens typ 12, börjar 14.30.

Jag har bara jobbat 2 skift och 7-4 jobb, och 7-4 suger ju *** i jämförelse mot 2 skift.
Men då har jag fått lite åsikter. Ska på intervju nästa vecka, få se vad de kan erbjuda i lön smile

Sök