3079
Sök

Hur får jag upp den?

271 Inlägg
7 juni 2008
Trådstartare
Jag har stora problem med att få upp 240in från garaget. Det är en kort bit men det är ganska brant och en kurva, det värsta med allt är att det är grus, så efter halva backen börjar den gräva ner sig hur försiktigt man en tar det, och lasta i bagaget hjälper inte.

Jag har funderat på att åka till biltema och köpa sånna där röda som man trycker under drivhjulen på vintern och får fäste, men jag vet inte om det hjälper. Tanken att asfaltera har också slagit men pengarna finns inte just nu.

Några tips?

Hmm.
7 juni 2008
topicnamnet var avsiktligt för att vilseleda eller hur ? smile

Örebroare i exil
970 Inlägg
7 juni 2008
Som sagt, vilseledande rubrik. En bil ovanför nedfarten och en lina mellan din bil och denne borde väl funka?

Hej FRA!

Volvonörd
1 187 Inlägg
7 juni 2008
Backa upp den om du kan.... Det brukar funka för mig....

Sponsorer 2013:
SBS Reklam Söderhamn, Nordqvist Bilvård Söderhamn, Meca Söderhamn, Lindkvist & Söner Billackering AB, Skruvat.se, Pinass Fastfood, BDS-Bilakuten Bollnäs, Vågbro Glas Söderhamn, Kajakshoppen Söderhamn
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=194391

Stövarn
225 Inlägg
7 juni 2008
skaffa fruntimmer funkar bra det;P

Jag såg ljuset i tunneln men det var visst tåget

271 Inlägg
7 juni 2008
Trådstartare
Hehe man måste ju få skoja lite wink

Jag har ju ca 1 år kvar till att få övningsköra så den ska inte ut och in jätte mycket, just nu har den varit inne i 8 månader och jag vill att den ska få lufta sig lite.

Refunder : Det är det jag gör.

Det måste finnas ett enklare sätt en att dra upp den.

Tråd låst med hänvisning till Reglerna om Rubriker. / Mod

Studerande
463 Inlägg
7 juni 2008
Prova köra framåt då? tongue Det borde ju fungera bättre med en bakhjulsdriven bil...

Tjejkompis: Alltså fälgar, visst är det dom där grejerna i mitten av hjulen?
Jag: Jaa...
Tjejkompis: Varför ska man ha så stora såna?

SQ
1 343 Inlägg
7 juni 2008
men detta är ingen skojdel i forumet.. wink  byt gärna rubrik, de är ett tips om du vill slippa problem med låst tråd eller bara borttagen helt enkelt.. som sagt, köra rakt upp? de är juh trots allt en bakhjulsdriven, å när man kör i uppförsbacke så fördelas juh tyngden bakåt..

Ljudnörd!

271 Inlägg
7 juni 2008
Trådstartare
response skrev:
Prova köra framåt då? tongue Det borde ju fungera bättre med en bakhjulsdriven bil...

Om jag ska kunna köra framåt måste jag få upp den först så jag kan vända den och backa ner den. 

Men vad tror ni om dom där biltema slirmattorna?

Sök