2994
Sök

Hjälp : Vindruter torkarna ur fuktion Bmw e30!

Rörpulare
1 453 Inlägg
10 juni 2008
Trådstartare
Som rubriken säger så funkar inte mina torkare=/ har inte gjort nått speciellt utan dom bara sluta funka kollade i service boken och står inte direkt nått där om att de äns finns nån säkring eller relä :S kan de stämma? tips

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

78 Inlägg
10 juni 2008
Säkring måste det finnas! Om du har otur så har "stagen" från torkarmotorn hoppat av. Hände på min e30 för många herrans år sen. Men kolla säkring först.

Gorgilus addictus
4 758 Inlägg
10 juni 2008
Först och främst:

Går torkarmotorn?
Sitter jorden där den ska?

Allt för den där jävla hatten!

Rörpulare
1 453 Inlägg
10 juni 2008
Trådstartare
Asså hela bilen går klockrent! och jorden måste väl vara den samma till hela motor eller har den nån specefik? annars ska de inte vara nått fel där... Men torka motor rör sig inte låter inget bara finns där... Och nej står inget om de! letade ändå bland vindrute relaterade och de ja hitta bland säkrningarna i boken var vindrute spolmunstyckena. och de e ju inte direkt nått me armarna och göra
Senast redigerat av E30Tompa (10 juni 2008)

"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

Gorgilus addictus
4 758 Inlägg
10 juni 2008
E30Tompa skrev:
Asså hela bilen går klockrent! och jorden måste väl vara den samma till hela motor eller har den nån specefik? annars ska de inte vara nått fel där... Men torka motor rör sig inte låter inget bara finns där... Och nej står inget om de! letade ändå bland vindrute relaterade och de ja hitta bland säkrningarna i boken var vindrute spolmunstyckena. och de e ju inte direkt nått me armarna och göra

Kan ju vara så att torkarmotorn är bränd.

Och ja, torkarmotorn brukar ha en separat jord.

Rörpulare
1 453 Inlägg
10 juni 2008
Trådstartare
okey finns de nått sett att kolla om den är bränd?

Gorgilus addictus
4 758 Inlägg
10 juni 2008
E30Tompa skrev:
okey finns de nått sett att kolla om den är bränd?

När min brände på 240:in luktade det riktigt brännt. Så det är bara att ta fram luktsinnet, alt ta väck den och öppna upp den smile

Rörpulare
1 453 Inlägg
10 juni 2008
Trådstartare
Ja då luktar de inge bränt osv... inte känt nått tidigare heller ska kika på de lite mera nu men dom som nått m säkrning osv kan ju gärna få kolla upp de!!

Rapidoz
688 Inlägg
10 juni 2008
Motorn är antagligen död om den inte går eller något,
om alla kablar fungerar och sitter på plats, det det ju bara uteslutningsförmånga...

Kolla igenom alla säkringar om du nu är osäker.
men som sagt det märks ju om du inte får någon ström.

Jag har aldrig byggt fel.
Jag har bara kommit på flera sätt att inte göra det på.

Sök