3287
Sök

sidolisterna på s40

Fattig drömmare
123 Inlägg
7 juni 2008
Trådstartare
#1
nu har man då till slut införskaffat sig en go v40 men jag tänkte ta bort listerna som sitter på dörrarna. vad jag vet så är de bara limmade men tydligen sitter limmet rätt hårt. ngn som har bra tips på hur man får bort resterna? affärerna e ju stängda nu så de får bli sånt som finns i de flesta hushåll eller garage.


en annan sak jag undrar. jag måste ta bort bakre kofångaren för o försöka laga den lite. är det bara skruvar i hjulhusen som håller fast den eller sitter den skruvad/fast ngn mer stans?


Trucker
61 Inlägg
7 juni 2008
#2
Biltemas Label off ska va bra att ta bort limm rester med ha ja sett många här skriver(ej provat själv). Sedan angående din bakspoiler så tror ja me all sannolikhet att den sitter med några bultar me från baksidan under bilen som håller själva alu balken som sedan håller frigoliten o bakspoilern. är inte säker men de va så på min gamla v70. hoppas du får någon nytta av mina råd. Lycka till


Fattig drömmare
123 Inlägg
8 juni 2008
Trådstartare
#3
ok får testa de då. sen en annan sak: var hittar man de kromade ringarna som man sätter runt hastighets/varvtalsmätarna?


med lem
1 147 Inlägg
8 juni 2008
#4
ang listerna så beror det på om det e en fas 1 eller 2. f1 e limmad och det kan du pilla bort med naglarna, f2 sitter med clips.

bakspoilern sitter fast vid hjulhusen, vid sidorna innifrån skuffen och underifrån. jag kan posta en "karta" sen när jag sitter vid en annan dator.

och kromringarna lär ju finnas på volvo, minns inte vilken modell som sitter i dock.

eller gör det imon smile
Senast redigerat av dallelito (8 juni 2008)

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.

Fattig drömmare
123 Inlägg
11 juni 2008
Trådstartare
#5
ok efter att lagt ner typ 5 timmar på skiten så börjar jag bli trött på alla gummiresterna.. ingen som har ett bra tips? det är bara ett tunt lager kvar nu, men det jobbigaste lagret. jag har testat med label-off, aceton, bensin och polermedel men de ger sig fan inte... hittade lite svinto o de gick väl ganska bra, men de blev en rätt matt yta efteråt, som tog en jävla tid o få fix på.

hur skulle de vara o köra med våt-slip papper o börja med ngn halvfin kornstorlek o jobba sig vidare till finare? om det är en bra ide, vad ska jag köra med för kornstorlekar då?


* Klåpare
1 718 Inlägg
12 juni 2008
#6
Prova att värma limresterna lite med värmepistol, det brukar underlätta.

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

71 Inlägg
12 juni 2008
#7
Jag använde "Jelsol" från AutoSmart när jag tog bort limet efter mina lister på min bil



Sök