100.000:- för en omlack

Det tar ju inte ens jag för en chavelle -65 med utställningslack in+ utvändigt som jag ska påbörja nu i sommar! Och då ingår ALLT förarbete, inkl. lång-klossning av hela karossen i flera omgångar.
När ni nu känner en som jobbar där, hur kan dom ta 30papp för ett jobb utan kvitto? Det är bisarrt dyrt!
För som jag förstått det hela ska du inte ha en Harlequin-lack på bilen(hoppas jag).
För övrigt tycker jag du ska beålla den nuvarande lacken, den är snygg

Så slipper du risk för sjunkningar m.m. efter en omlack.
Hade ja varit ute efter en sådan bil du äger, hade jag faktist avstått från köp just p.g.a omlackering av hela bilen. Många vet att det kan komma överraskningar man inte ens vågar tänka på om jobbet inte är gjort 100% korrekt. Och kan bli ett evighetsprojekt att få till kulör om nästkommande lackerare inte kör samma märke på lackprodukterna.
För att göra det så korrekt som möjligt. Om du ska lackera om, skriv ner spruttrycket i lackpistolen när dom sprutar basen, deras avstånd med sprutan från ytan, märket på kulörtillverkaren och lackkoden.
Detta kan underlätta MKT för nästkommande lackerare.
Mvh Tobbe