4159
Sök

Fråga ang Lackering

15 Inlägg
14 juni 2008
Trådstartare
Brorsan var nere hos "lackering firma"

Dom sa att byta hela yttrefärgen kommer kosta 100,000kr..

Men att dem kan fixa det svart för 30,000, eftersom vi känner en arbetare där

Bilen jag tänkte lackera är Porschen, kommer den sjunka i värde pga det här?

Tycker ni jag ska göra det,

Kom med förslag om vilka färg jag skall välja:)
(dom har massa busiga)

MVH V.

12 086 Inlägg
14 juni 2008
Svårt o säga, väljer du en busig färg som sticker i ögonen kommer den säkert sjunka.

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
14 juni 2008
Är den så förfärlig i lacken? tongue Visst gillar du inte färgen och har 30lök att bara bli av med så är det väll ingenting att vänta på. Men att bara lacka om för att det är så förbaskat kul vettetusan...

Jag skulle låtit lacken vara om det nu inte är någonting fel i den

Till färgen då,
röd?
http://www.bilsport.se/bildarkiv/20/4625d72827cfa.jpg

gul?
http://wikicars.org/images/en/b/b9/Porsche_996.jpg
Senast redigerat av TenZer (14 juni 2008)

Rock'n Roll

98 Inlägg
14 juni 2008
Asså 100k, för att lacka om en bil helt..   är ääääckligt dyrt.. och om du lackar om den i samma färg, så kommer nog många tro att den har varit skadad på något sätt, och då avstå från köp.. Men om du lackar om den i någon annan färg så är det ju förståeligt..

och audis nya orange som finns på a3 är en färg jag fastnat på väldigt mycket...  liknande den som är på gt3 mfl... smile

???
661 Inlägg
14 juni 2008
100 000 för en utvändig lack????
eller inefattar de dörrfalser + motorrum etc?

ska du byta färg måste du lacka i dörrar osv. annars får du ingenting för bilen när du säljer den.

Billackerare
365 Inlägg
14 juni 2008
Vlado skrev:
Brorsan var nere hos "lackering firma"

Dom sa att byta hela yttrefärgen kommer kosta 100,000kr..

Men att dem kan fixa det svart för 30,000, eftersom vi känner en arbetare där

Bilen jag tänkte lackera är Porschen, kommer den sjunka i värde pga det här?

Tycker ni jag ska göra det,

Kom med förslag om vilka färg jag skall välja:)
(dom har massa busiga)

MVH V.

varför lacka om den när den ser så fräsh ut ??
om de e stenskott i fronten o sånt så ta bara fronten så förstör du inte värdet på bilen lika hårt !

o om du ska byta färg, helt klart ska du välja vit smile

Honda The Power Of Dreams
www.alexautoservice.se

Bilvårdsexpert
663 Inlägg
14 juni 2008
100.000:- för en omlack yikes

Det tar ju inte ens jag för en chavelle -65 med utställningslack in+ utvändigt som jag ska påbörja nu i sommar! Och då ingår ALLT förarbete, inkl. lång-klossning av hela karossen i flera omgångar.

När ni nu känner en som jobbar där, hur kan dom ta 30papp för ett jobb utan kvitto? Det är bisarrt dyrt!
För som jag förstått det hela ska du inte ha en Harlequin-lack på bilen(hoppas jag).

För övrigt tycker jag du ska beålla den nuvarande lacken, den är snygg smile
Så slipper du risk för sjunkningar m.m. efter en omlack.

Hade ja varit ute efter en sådan bil du äger, hade jag faktist avstått från köp just p.g.a omlackering av hela bilen. Många vet att det kan komma överraskningar man inte ens vågar tänka på om jobbet inte är gjort 100% korrekt. Och kan bli ett evighetsprojekt att få till kulör om nästkommande lackerare inte kör samma märke på lackprodukterna.

För att göra det så korrekt som möjligt. Om du ska lackera om, skriv ner spruttrycket i lackpistolen när dom sprutar basen, deras avstånd med sprutan från ytan, märket på kulörtillverkaren och lackkoden.
Detta kan underlätta MKT för nästkommande lackerare.

Mvh Tobbe
Senast redigerat av Speedman (14 juni 2008)

Välkomna att besöka min firma: www.bilpedanten.com

15 Inlägg
14 juni 2008
Trådstartare
Speedman skrev:
100.000:- för en omlack yikes

Det tar ju inte ens jag för en chavelle -65 med utställningslack in+ utvändigt som jag ska påbörja nu i sommar! Och då ingår ALLT förarbete, inkl. lång-klossning av hela karossen i flera omgångar.

När ni nu känner en som jobbar där, hur kan dom ta 30papp för ett jobb utan kvitto? Det är bisarrt dyrt!
För som jag förstått det hela ska du inte ha en Harlequin-lack på bilen(hoppas jag).

För övrigt tycker jag du ska beålla den nuvarande lacken, den är snygg smile
Så slipper du risk för sjunkningar m.m. efter en omlack.

Hade ja varit ute efter en sådan bil du äger, hade jag faktist avstått från köp just p.g.a omlackering av hela bilen. Många vet att det kan komma överraskningar man inte ens vågar tänka på om jobbet inte är gjort 100% korrekt. Och kan bli ett evighetsprojekt att få till kulör om nästkommande lackerare inte kör samma märke på lackprodukterna.

För att göra det så korrekt som möjligt. Om du ska lackera om, skriv ner spruttrycket i lackpistolen när dom sprutar basen, deras avstånd med sprutan från ytan, märket på kulörtillverkaren och lackkoden.
Detta kan underlätta MKT för nästkommande lackerare.

Mvh Tobbe

Tack för det:) hadde verkligen 0 koll på detta, vad gäller pris och problem som kan uppkomma

För jag har ingen aning om vad detta kostar.... tyckte oxå 100papp var för tok för mycket...
Ska tänka igenom detta tobbe:)

(Färgen dom tippsa om, var White purple)

Bilvårdsexpert
663 Inlägg
14 juni 2008
Inga problem:)

Här är en lastbil, med motivlack nästan överallt. Sammanlagt kostade denna lastbil 135.000:- för ut och inv. lackering. inkl all motivlack. Så förstår man lite mer hur sjukt dyrt 100 papp är för en bil i din storlek:
http://i173.photobucket.com/albums/w78/Bilpedanten/P7190064.jpg

Välkomna att besöka min firma: www.bilpedanten.com

15 Inlägg
14 juni 2008
Trådstartare
Ja, kanske inte har med storlek att göra:) dom sa att dom kör extra mycket jobb på bilar som porsche osv

P.S fräck lastbil
Senast redigerat av Vlado (14 juni 2008)

Sök