3275
Sök

Smal Rallystol och bred Besiktningsman?

252 Inlägg
15 juni 2008
Trådstartare
Har numera en Sabelt racer i bilen.
Den är ganska smal vilket kräver en smal rumpa tongue Jag kan t.ex inte sitta i med arbetsbyxorna mm.

För min del är det inga problem men vad händer om besiktningsmannen inte kommer i stolen med sin röv? tongue
Jag vet att de med moddad rallystol i sin handikappanpassade bil får köra bilen själva, kan det vara så att jag blir tvungen att köra bilen?
Om man e smal som jag ligger bältet precis åt i midjan. Om han e tunnare, är det risk att jag åker dit på att bältet inte ligger åt?

//Janne

1 311 Inlägg
15 juni 2008
har faktiskt ingen aning men det borde ju inte vara ditt fel om bes.mannen är för tjock? Sen tror jag inte han har pondus nog att säga till dig att han är för fet för att komma ner, han låter nog gravitationen göra sitt å kniper istället big_smile

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze

301 Inlägg
15 juni 2008
Är nyfiken på samma sak..
Tog ut min stol innan besiktningen.. sparco corsa riktigt smal med..
Var nog tur det för fick största gubben av alla på besiktningen..
Tyckte min vanliga stol var lite lite för han..

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
15 juni 2008
jag fick köra runt min bil inne i hallen då gubben var 2 meter lång o lika bred tongue

252 Inlägg
15 juni 2008
Trådstartare
Med tanken på att de först sätter sig och läser av mätarställning mm innan de går under bilen betyder det att han måste trycka sig i två eller fler ggr i stolen vilket kan bli knepigt...
Vad jag fattat så ska det gå att ha rallystol i en 850 då den inte är helbilsgodkänd. Men det e klart, det måste ju gå att sitta i bilen :-/

//Janne

Sök