3363
Sök

vad är det med chipet?

167 Inlägg
21 juni 2008
Trådstartare
Tjena, jag har en 855 t5a och har planer för ett autotech steg 3, men har inte pengarna till det nu, så jag gjorde
ett litet budget köp på chip från klracing.se för att köra en lite piggare bil iallafall, jag lödde bort det gamla och lödde dit sockeln och stoppa i chippet, men sen så kommer jag till det som är mysko  När jag skulle starta gick den igång och gick ner på ca 500rpm tomgång, och det rycker väldigt mkt. ibland när jag gasar stillastående så händer inte ett
dugg, sen när det väl varvar upp rycker det lite svagt på vägen upp till runt 4000rpm, sen går det "ryck fritt". När jag kör den kan man tro att det är en SE. väldigt trött i motorn:( så måste jag köra bilen så kanske några inställningar ändras eller är det glapp i nåt av stiften på chipet eller sockeln?

Mvh Rasmus

Överladd<3

Forummoderator
10 576 Inlägg
21 juni 2008
passar originalchippet i sockeln?

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

1 196 Inlägg
21 juni 2008
rasmus du ska inte pysla med sånt som du inte kan wink fixa fler bilder också

167 Inlägg
21 juni 2008
Trådstartare
haha!

Överladd<3

167 Inlägg
21 juni 2008
Trådstartare
torpis skrev:
passar originalchippet i sockeln?

japp

Överladd<3

92 Inlägg
21 juni 2008
På min var det samma sak, jag byttade tändstift och Tändkabblar. Funkade fint sen!

167 Inlägg
21 juni 2008
Trådstartare
Th3 skrev:
På min var det samma sak, jag byttade tändstift och Tändkabblar. Funkade fint sen!

okej, skitshysst big_smile

Överladd<3

Sök