2620
Sök

Lamda problem?! Honda Crx -91

140 Inlägg
22 juni 2008
Trådstartare
Tjena! jag ska köpa en Honda Crx av en kompis men den har lite diverse problem,Den går prima i motorn och så men när den var inne på besiktningen sist nu så var Lamda värdet skit och alla andra Co och Hc var bra och när dom kopplade ur lamdan så fick dom skit bra lamda värde men alla andra blev skit.:|men jag stog och funderade ett tag när jag stog och tittade på motorn och såg att dom hade satt dit extraktor grenrör på den,och lamdan sitter ganska högt uppe på röret till 1:ans cylinder men om inte jag minns fel så borde den väll sittar längre ner där alla rören går lixom ihop eller typ på katalysatorn?men jag satt och tittade igenom gammla bes papprena och då var det ingen problem alls med nå värden utan då var lamda värdet bra å allt annat var jätte fint. Tacksam för nå bra svar!smile
Senast redigerat av ForsaFrasse (2 juli 2008)

263 Inlägg
22 juni 2008
lambda på 0 är ju inte bra haha

Bjuuuu han!!

Forummoderator
9 299 Inlägg
22 juni 2008
Extraktorrör brukar kunna ställa till det på Hondamotorerna.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

140 Inlägg
22 juni 2008
Trådstartare
caromania skrev:

jasså?är det för att lamdan sitter konstigt eller är det bara så att jag borde byta tillbaka till orginal röret ?

Forummoderator
9 299 Inlägg
22 juni 2008
ForsaFrasse skrev:
caromania skrev:

jasså?är det för att lamdan sitter konstigt eller är det bara så att jag borde byta tillbaka till orginal röret ?

Förmodligen.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Sök