3168
Sök

Byte kofångare Golf II

11 Inlägg
29 mars 2006
Trådstartare
Hej. Tänkte bara kolla, skaffade mig ett projekt häromdan, har för mycket fritid. Blev brorsans golf II -88 för tre tusen=) Det är väl inga konstigheter att bända på dom nya kofångarna (90 kom dom va?)?

Faan, så blev man en golftönt själv...

1 752 Inlägg
29 mars 2006
hehe hjärtligt välkommen in i Golf familjen!smile nja va jaa vet så borde det inte vara några problem med o slänga på en sån front;) tror faktiskt om man ska vara petig att dom inte kom förns 91:P

It´s not the speed that kills you, It´s Chuck Norris!

Dubway
45 Inlägg
29 mars 2006
inga problem att få på dom kom 90 om man skall vara RIKTIGT petig!!! smile ha ha

//micke

det går inte att bromsa sig ur en uppförsbacke!! (sally)

11 Inlägg
29 mars 2006
Trådstartare
Tackar tackar=) ja då borde det inte va några problem med baken heller... får sticka till skroten å se om dom har nåt... läste nåt om att man enkelt kan hänga på en läpp från seat leon under den kofångarn, det kan bli fint. Kan man förresten kasta in en insprutningsmotor (typ gti) i en förgasarbil eller e det bara å glömma?

11 Inlägg
29 mars 2006
Trådstartare
just4fun skrev:
inga problem att få på dom kom 90 om man skall vara RIKTIGT petig!!! smile ha ha

//micke

Haha Kungsbacka, där e ja ju uppväxt=)

Dubway
45 Inlägg
29 mars 2006
snackar du om att byta ut hela motor och växel lådan då eller!!!

till en typ golf gti16v!!

//micke

Dubway
45 Inlägg
29 mars 2006
jaså uppvuxen vem e du då!! hur gammal e du!!! gick du skolan här eller!!

är själv 27år så man är uppvuxen i särö men flyttat till kings hills!! HA HA smile

1 752 Inlägg
29 mars 2006
just4fun skrev:

//micke

Fan då!tongue

Dubway
45 Inlägg
29 mars 2006
ja rätt skall vara rätt smile smile (= HA HA

1 752 Inlägg
29 mars 2006
jaja nu tycker jaa att vi ska hålla oss till ämnet här va..tongue

11 Inlägg
29 mars 2006
Trådstartare
Njae, har la inte övervägt det seriöst, men det vore ju en tanke om man skulle snubbla över lite billigt nånstans. sånt händer ju faktiskt. Tänkte det kanske blir problem med el på nåt vänster... eller nåt.

Förresten, nu när jag har allas uppmärksamhet, hur kollar jag upp färgkoden på bilen? skulle köpa lite bättringslack men jag hittade tre röda nyanser på 88an...
Senast redigerat av kalle_h (29 mars 2006)

151 Inlägg
29 mars 2006
kofångarna är inga problem bara du byter fästerna på sidorna.

11 Inlägg
2 april 2006
Trådstartare
Sweet... Fick ett tips av min lokale skrotare när jag kammade noll på nya kofångare, och tipset löd: Fångarna till nissan micra runt -90 passar och det ser riktigt bra ut även om det låter hur dumt som helst. Någon som har sett detta någon gång?

Sök