Bak är jättelätt.. hissa upp bilen på båda sidor, av med hjul, och lossa stötdämparna där nere, plocka ur fjädrarna och sätt dit dom nya.
Fram måste du ha loss fjäderbenen.
Du behöver insex nr 7 har jag för mej det är, som mothåll när du ska ha loss fjäderbenen inne i motorrummet.
Börja med att hissa upp bilen och ställ den på pallbockar med bägge framhjulen i luften.
Av med hjulen
Sätt en domkraft som stöd under länkarmen så att den precis nuddar, lossa krängningshämnaren (16mm bult) gör på bägge sidor.. sänk ner domkraften efter varje bult du lossat

(en på var sida dvs..)
Sen lossar du fjäderbenet i ovankant genom att sätta mothåll i insexhålet och skruva upp med 21mm hylsa på den större muttern som sitter där.
Sen plockar du loss abs-givar sladden från fjäderbenet.
skruva sen loss bulten som nyper åt fjäderbenet.
sen böjer du ut styrpinnen på baksidan av fjäderbenet som sitter in i skåran som håller fast fjäderbenet, lite försiktigt, och knackar i en plattskruvmejsel eller huggmejsel underifrån så att skåran vidgas, sen ska det gå att lyfta ur fjäderbenet rakt upp.
På vänster framhjul går det lätt
På höger framhjul är det tajt som fasen för drivaxeln går i framvagnsbalkar å grejer. DET GÅR men lyckas du inte så får du plocka loss navet för att få ner det infästningen mer. Lite svårt att förklara men du lär fatta när du gör det

Sen när fjäderbenen är ute så sätter du fjäderspännare på fjädern och drar ihop den så att den lite ligger i spänn.. sen så lossar du på ytterligare en mutter på toppen av fjäderbenet, sen plockar du av diverse gummitutor och koppar och kan sen trä ur fjädern.
Sen monterar du ihop allt igen i omvänd ordning.
En hjulinställning efteråt skadar ju inte heller.
Kan hända jag missat nån punkt..

Mvh
Erick