MrVain skrev:
Fint köp
jag har haft min bil i 5 år nu, kört med 400hk kit i ca 2,5 år utan bekymmer. Orginal topppackning å bottendel!
iaf om du tänker trimma så är frågan vart du tänker lägga dig, om du bara tänker chippa så byt avgasystem också till 3 tum hela vägen ink katten. Blir mycket mer varv villig uppe på varv när avgaset byts å ut får ca 280hk + med dessa grejer.
Tänker du gå längre så kan du kolla på vilka saker jag bytt, blir ca 370-400hk med detta. Kan varmt rekommendera CP-service.se mycket bra grejer.
Tänker du gå ännu längre, säg 450hk plus å måste du byte stakar i motorn å då är det väll lika bra å helrenovera det mästa så man vet att man har en fräsh motor
Kopplingen räcker till ca 400 hk om du inte gör 0-uppåt banzai starter hela tiden, då håller de inte länge. Resten av drivlinan hålelr förvånandsvärt bra, jens Eklund åkte en låg 10a med orginal drivlina 5vxl låda
!!!!
Du har allt haft en väldans tur MrVain...
topppackningen är ju inte mycket för världen iaf. Rs-packningen i stål är ju kanon
Bottendelen är ju tålig som fan iaf.
Men om man skaffar 3"-avgas större spridare och turbo är ju man ju på god väg mot 350-400hk!
Ic'n tål så jävla mycket mer än vad folk tror...
har ett bra exempel (Min gamla bil)
om man kollar noga så ser man att de är org intercooler
http://www.blocket.se/vi/15915739.htm?ca=8_s
Senast redigerat av vaughn (1 juli 2008)
Sponsorer: Custom & Paint, DLS, Ljudfabriken, Eklunds Bilvård, Bildelsnetto, LPT Reklam, Hallsberg gummiverkstad & Byrstatech.