Jag är lite sugen på att köpa en bil att ha nu på sommaren, och har hittat två stycken som jag är intresserad av. Den första är en Mitsubishi Galant 2.0 1997 (generation 8) som gått 23 000 mil och killen vill ha 17 000 kr för den. Sen har jag varit och provkört en Alfa Romeo 156 2.0 Tspark 1998 som gått knappt 6300 mil, kostar 25 000. Kan tänka mig att båda bilarna har en viss prutmån.
Nu är frågan, vad är mest lämpligt som förstabil?
Alfa Romeon är riktigt snygg och roligare att köra, håller bättre kvalite och har dessutom inte gått lika långt. Däremot är den ganska trång och inte så mycket plats om man ska ha polare i bilen och cruisa runt! Till och med som förare sitter man lite intryckt. Sen kostar den några papp mer. Hur svårt är det att få tag på reservdelar, och är dem dyra?
Någon som har erfarenhet av Galant? Tycker även detta är en riktigt het bil, fast inte lika sportig kanske. Har inte haft tillfälle att provköra den än, kanske gör det imorgon. Men jag tror inte att den håller samma kvalité inuti. Lite tråkigare motor men det är egentligen ingen större prioritering, jag vill gärna ha en bränslesnål bil samtidigt... Hur förhåller dessa bilarna sig till varandra?
tack på förhand !
Senast redigerat av OveR- (2 juli 2008)