4285
Sök

Saab 9-3 aero läckage, HJÄLP!

32 Inlägg
4 juli 2008
Trådstartare
hejsan!

Skulle ut och ta en sväng idag då jag upptäckte att de hade läckt underifrån på bilen.
va en pöl underbilen, pölen bildas ungefär mitt undermotorn, eller nästan längst bak.

vad kan eventuellt ha hänt?, det är inte olja som läcker.
typ vatten eller nått liknande, har luktat/smakat på de men jag känner inte nån direkt doft/smak.
kanske ytterst lite.. men vette fan va de är tongue

Tidigare på dagen, körde jag ganska hårt med bilen, vart lite gas pådrag å sånt smile
Usch inte kul detta, fick en bötes lapp på 3k idag oxå sad

kom gärna med förslag om vad de kan vara, eller vad ni nu kan misstänka!
Väldigt tacksam!

Mvh
Johan

Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
4 juli 2008
Kondens från ac tongue?

men det brukar komma från framsidan av dörrarna hmm

Btw, fin bil du har tongue känner en som har en likadan wink lol
Senast redigerat av kwansa (4 juli 2008)

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

Mångsysslare
162 Inlägg
4 juli 2008
Det är AC:n  efter som du inte kände någon smak eller lukt så är det med stor säker het det.

Mvh Pure

Ingenting är omöjligt det omöjliga tar bra lite längre tid.
Mvh Pure

607 Inlägg
5 juli 2008
Finns en by-pass ventil in mot torpedväggen som har en förmåga att gå sönder på t7:an kan ju hända att det är den eller så är det med lite tur bara kondens från ac:n smile

Where´s the any key?
"Ford Motorsport Club Sweden"

1 002 Inlägg
5 juli 2008
är nog ac:n som redan sagts..

btw. jag har en liten rolig historia om just "lekage".. när jag låg i lumpen (på en transport pluton) så va de en morgon en pöl under motorn på en scania 124. vårat befäl sa till oss: gå runt lastbilen, ta på det blöta, lukta och smaka på det.. efter att samtliga i plutonen gjort det, kom alla fram till ett gemensamt svar på va det var..

URIN!!
Senast redigerat av dahboy (5 juli 2008)

...

Trätekniker
387 Inlägg
5 juli 2008
Både min och sambons focus kan lägga "stora" pölar (10-20 cm i diameter) mitt under bilen när det är varma sommardagar, om bilen går som det ska och inte oljelampan lyser så kan du vara lugn, men bara om det är varma dagar och att du har ac men det förmodar jag!

Blivande expert på Focus!
Kan jag inte, lär jag mig!
-------------------------------------------------------------
Han som drack sprit i smyg ville bli hemlighetsfull.......

32 Inlägg
5 juli 2008
Trådstartare
Tack så mkt för alla svar! smile Det var kondens från ACn, vart lite orolig först då jag trodde att de va nått allvarligare, men nu kan man andas ut, och köra på som vanligt smile

Mvh

Johan

Sök