3245
Sök

Motorbyte: Volvo

5 Inlägg
3 april 2006
Trådstartare
Hej!

Jag ska byta motor i min volvo 140.

Just nu sitter det en orginal B20, men nu ska jag byta till en B230 och jag undrar lite vad som behövs göras. Så om du vet någontingn om detta så hör gärna av dig..
All erfarenhet är av intresse..

Tack på förhand!!

Snabb =)
247 Inlägg
3 april 2006
med lite kunskap går det nog bra men bla. nya motorfästen, och vad för vxllåda ska du ha i den ?

Just real power no turbo shit =)

Mr
267 Inlägg
3 april 2006
Huvudbromscylindern kommer vara ivägen för insuget till B230 motorn.. Men man kan förlänga fram den om man är händig med svets osv..

//Andreas

Mer gas är alltid lagningen eller lösningen.

21 Inlägg
3 april 2006
Ja det beror på hur du tänkt bygga. Du kan ju antingen sätta i motorn "lutad" (som den sitter i 240, 740), eller så "rakställer" du den, och monterar ett B20 oljetråg, då kan du ha kvar M40 lådan om du vill. Men det beror ju på vilken låda du tänkt att ha. Om du har en 140 med "långspak" och ska ha en M45 el dyl, så måste du ju ta upp hål för vävelspaken i golvet. I vilket fall som hellst så måste du bygga nya motorfästen. Sen om du tänkt att ha insprutning, så måste du bygga om tanken för tryck och retur. Och som men alla "omkonverteringar" så stöter man oftast på olika problem, men dom drukar ju oftast gå att lösa.....big_smile

labil eller va det la bil
82 Inlägg
5 april 2006
vart bor du nån stans??

objekt 142 t
kör sierra cossy
åker bmw 318

Sök