Vet inte hur det är hos dom flesta här men satt o fundera på alla bokstäver man ser på bak på bilar o även i grillen
vad det är för slags bil motor mm sådant
så skriver dom vanligaste som kommer på nu så får se om kan få klara upp vad det står för
börjar med
GTI
GTO
CL
CC
GL
GLT
GTD
TDI
phuu ja det var dom jag kom på men det finns säkert några till men kan ni hjälpa mig o knäcka alla domma vad domma bokstäverna står för som man ofta ser på i grillen eller bak på bilar
ni får gärna lägga till någon om det är någon ni undrar o se om någon kan hjälpa o reda ut det. hoppas detta kan bli ett långt o intresant forums klipp som går o prata om.
Inte ens dom på volvo som tog fram Volvo R bilarna vet vad det står för.. Detta med källa från högt upp i volvo.. Men skule vara kul att se vad ni tänker er att dt står för..
Vet inte vad det svenska ordet Version heter på tyska, men jag misstänker att det är det "ordet"...som V syftar på....då innebär ju VRS typ "Version: Rally Sport"...har dock inga belägg för det, en vild gissning
Sen kan man fundera på om verkligen alla bokstäver står för något? Min gissning är att väldigt många bokstäver är ditsatta för att det är snyggt och väcker lite uppmärksamhet. Otroligt svårt är det nog att reda ut alla kombinationer iaf då dom ofta betyder olika hos olika märken. Som tex Ghosts mystiska V Version låter ju dock rätt troligt, men även väldigt onödigt.
CC som du har med i listan får iaf mig att tänka på Saab där det står för just CombiCoupe
CC = Crap Car TDI = To Damn Incorrect CDI = Can't Do It GTO = Greate To Overtake GLT = Grand Lazy Trash GTD = Good To Drive DT = Don't Trust S = Shit R = Race "it" Vr6 = Wannabe realiable "for" 6 seconds G60 = Good "for" 60 "seconds" RS = Real shit AERO = Are Eat'ing Racing Octane