3281
Sök

Dumpventil volvo s40

9 Inlägg
11 juni 2008
Trådstartare
ja har en fråga angående dumpventil de säg att de redan finns en dump i volvo s40 t2 som orginal stämmer detta? i så faller vart sitter den å hur ska ja gå till väga för ja har köpt mig en annan så ja kan få ljudet att montera denna? om de är så att de inte finns en orginal då är frågan hur monterar ja den nya å på vilka slagar osv? snälla hjälp mig ja är värsta amatören:(

726 Inlägg
11 juni 2008
den sitter på turbon, du skruvar bort den och köper ett dumplock och skruvar på , sen kopplar du in den nya dumpen

9 Inlägg
11 juni 2008
Trådstartare
okej men va för sorts dumplock ska de va fans 3 stycken vart helt för virrad å sen när ja väl har den vart ska ja sen koppla in den nya?

3 Inlägg
10 juli 2008
Monterar du öppet filter så får kommer det ett pysljud.
Tror inte LMM tycker om en ej återcirkulerande dump, men det är upp till var och en om man vill ta chansen. smile

Forummoderator
10 576 Inlägg
10 juli 2008
Det är svårt att få det att fungera bra.  Sätt dig in i hur en dump fungerar och var den bör placeras för bästa funktion.  Det finns ett jätte fint ställe att montera dumpen på som du lätt hittar när du läst på lite.

gör även en sökning, finns riktigt många trådar om detta.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Labborant
307 Inlägg
10 juli 2008
Jag hade köpte en dump som både går att ha återcirkulerande och öppen, type greddy s tex ifall lmm inte samtycker med öppen kan du ju ha återcirkulerande. Sen hade jag mät original tryckröret byggt ett eget eller be nån bygga ett med en fästfläns till dumpen, kostar inte mer än rörstummparna och alltid bra att ha originalet kvar helt...

Forummoderator
10 576 Inlägg
10 juli 2008
la_palma skrev:
Jag hade köpte en dump som både går att ha återcirkulerande och öppen, type greddy s tex ifall lmm inte samtycker med öppen kan du ju ha återcirkulerande. Sen hade jag mät original tryckröret byggt ett eget eller be nån bygga ett med en fästfläns till dumpen, kostar inte mer än rörstummparna och alltid bra att ha originalet kvar helt...

finns inte mycket till tryckrör på dessa bilar, men visst du är på rätt spår

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök