4418
Sök

Trimma en Golf R32

5 Inlägg
10 juli 2008
Trådstartare
#1
Har precis köpt en Golf R32. jätte skojig bil, men man vill ju alltid ha mer  smile
så nu till mina frågor.

1. kan man chiptrimma den

2. vad får man för effekt

3. är det värt det?

4. kan ni rekommendera nått seriöst ställe som gör en r32 i sthlms-området.
    kan bara hitta trim till GTI.

funderar även på en kompressor och samma frågor som ovan.

5. funderar även på nått snyggt luftintag/scoop på huven, men då jag e totalt värdelös när det gäller meka osv.
så bör jag inte göra detta själv, kan ni rekommendera nån i sthlms-området som gör detta?
Senast redigerat av jozeta (10 juli 2008)

812 Inlägg
10 juli 2008
#2
1. ja
2. ca 10-15 hk
3. beror om man trycker det är värt att lägga ca 5000 på det


Labborant
307 Inlägg
10 juli 2008
#3
Kör på en kompressor, och mappa ALLTID istället för att chippa lite dyrare men mycket bättre!

5 Inlägg
10 juli 2008
Trådstartare
#4
jaha det blir så pass lite effekt.
då är det ju knappt värt det.

har ni tips på vart man kan fixa kompressor? gärna i sverige?

Biltokig
870 Inlägg
10 juli 2008
#5
jozeta skrev:
jaha det blir så pass lite effekt.
då är det ju knappt värt det.

har ni tips på vart man kan fixa kompressor? gärna i sverige?

För att få ett vettigt pris får du nog köpa kompressor från utlandet själv

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.

296 Inlägg
10 juli 2008
#6
Varför Sverige? När dollarn är så låg så borde du satsa på att köpa ifrån USA.
www.vf-engineering.com har ett lagomt kit som ger dig 320hk. men om du inte mekar själv kanske det blir rätt dyrt i slutändan.. hmm annars finner du samma kit på www.motornord.se

5 Inlägg
10 juli 2008
Trådstartare
#7
det där såg ju intressant ut, vad blir prestanda ökningen med en sån där kompressor måntro?
320hk såg jag ju, men vad kan man mer förvänta sig?


ja ni har nog rätt det får bli usa, förväntade mig inte att priset skulle vara det dubbla i sverige
Senast redigerat av jozeta (10 juli 2008)

296 Inlägg
10 juli 2008
#8
Jadu. Den lär ju låta rätt gött och rör nog på sig ganska bra. ej provkört men var sugen på att skaffa medans jag hade R32

8 Inlägg
10 juli 2008
#9
VF:s kit har jag hört är dåliga, dåliga kompressorer och slirande remmar dessutom dålig mjukvara. Ska du ha kompressor ska du ha ett rotrexkit, ccr-racing.dk, www.r-techs.dk eller www.stormdevelopments.co.uk/. Det bästa som finns är ett turbokit från http://www.hgp-turbo.de/, men då kostar det...

Tänk på att det kan vara svårt att besiktiga med ett sådana här kit monterat dessutom gäller nog inga försäkringar.

Ett alternativ är att byta kammar, avgas, grenrör, intake, katalysator och dessutom mappa bilen. Ger 300+ hp och är 100% driftsäkert, går jämt med vf stage 2 "350" hp...

Biltokig
870 Inlägg
10 juli 2008
#10
R_32 skrev:
Tänk på att det kan vara svårt att besiktiga med ett sådana här kit monterat dessutom gäller nog inga försäkringar.

Tänk på att det inte går att besiktiga med sådana kit menar du väl? lol om du inte gör tillräckligt med bilen för att regga som amatörbyggt fordon...(=MYCKET!!!!!)

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.

8 Inlägg
10 juli 2008
#11
Mr_Gear skrev:
R_32 skrev:
Tänk på att det kan vara svårt att besiktiga med ett sådana här kit monterat dessutom gäller nog inga försäkringar.

Tänk på att det inte går att besiktiga med sådana kit menar du väl? lol om du inte gör tillräckligt med bilen för att regga som amatörbyggt fordon...(=MYCKET!!!!!)

Med Kompressor kan det gå, turbo är nog omöjligt, vet folk som fått igenom bilen med kompressor men bilen är fortfarande olaglig.
Vill man ha mkt effekt och bo i Sverige ska man nog byta bil:)


Sök