3925
Sök

Gokart ram (lackeringstips för sprutlackering)

37 Inlägg
28 juni 2008
Trådstartare
Tjena!

Har en gammal gokart som är i en röd färg och är lite uppsleten och har rost fläckar på sig.

Så jag tänkte lackera om den i en blank/svart färg.

Jag har en kompressor som har mer än 5 bar och en sprutpistol till den.

Undrar nu bara hur jag ska göra för att få bäst resultat.

Mvh David

S-klass =)
295 Inlägg
28 juni 2008
Ofta är de underarbetet som avgör.. inte kompressorn eller sprutan.. Dock en ram ska ju inte vara svår å få till.. Beroende på hur kräsen du är... Men ska du få till den så bra som möjligt så läs andra lack trådar.. å gör som dom säger... Dock en ram är ju en ram.. den blir ju så bra som underarbetet är gjort...

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
29 juni 2008
Bästa vore om du kunde få ramen blästrad, sen på med grundfärg så fort som möjligt.. efter de lägga på färgen sen på med ett lager klarlack.
Senast redigerat av Streethawk (29 juni 2008)

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

S-klass =)
295 Inlägg
29 juni 2008
Streethawk skrev:
Bästa vore om du kunde få ramen blästrad, sen på med grundfärg så fort som möjligt.. efter de lägga på färgen sen på med ett lager klarlack.

jao.. Men blästrar han den, så måste han väl ha slipgrund eller sprutspackel för att få den riktigt slät? blir ju inte helt slät me blästring...

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
29 juni 2008
Nu är det ändå tal om en go kart och inte en bil smile då får man snåla in. Annars brukar färgen krypa sig in och lägga sig så det handlar mest om hur tjockt lager färg man har på.

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

S-klass =)
295 Inlägg
29 juni 2008
Streethawk skrev:
Nu är det ändå tal om en go kart och inte en bil smile då får man snåla in. Annars brukar färgen krypa sig in och lägga sig så det handlar mest om hur tjockt lager färg man har på.

jao.. Men han ville ju ha bästa resultat Å blank svart tongue

12 086 Inlägg
29 juni 2008
Blästra med glas, då blir de fint nog för att färgen ska bli slät, om du lägger ett par lager och kanske en filler sopm grund.

Du ska inte måla med mer än typ 3 bar ändå, det är storleken på tanken och förmågan att leverara luften som räknas. Men kör på du, något profsresultat kommer du nog inte få men de duger nog. Måla med ganska tjock färg, slipper du massa färgdamm och rinningar, med tanke på att du ska måla rörram så går de fint.

37 Inlägg
29 juni 2008
Trådstartare
Okej. Men kan jag använda biltemas bläster och deras sand?

37 Inlägg
29 juni 2008
Trådstartare
Kollat upp och jag har en kompressor med : 2hk och 8bar. det borde räcka till att lacka och blästra?

37 Inlägg
11 juli 2008
Trådstartare
Har en fråga. Ska använda Hammarlack Blank svart direkt på gokartramen med en sprutpistol.

Det står att man inte behöver grundlack på burken. Så tror ni det blir ok?

Är hammarfärg blank svart helt vanlig svart eller finns det något annorlunda med färgen?

Funkar den att använda på gokartens avgasrör?

Sandpapprar och slipar den ofc!

1 653 Inlägg
11 juli 2008
leta upp nån som blästrar och pulverlackar, går garanterat att hitta nån som gör det efter arbetstid för en 500-lapp

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

37 Inlägg
12 juli 2008
Trådstartare
okej, tackar för tipset men har redan fixat hem färg och så!

Sök