8 november 2007
Trådstartare
Du skrev:
CIA_SWE skrev:
Mavric skrev:
jo såg boan med på blocket. lika dan motor ja rullar med min sierra
trevlig motor som fan. men sjukt svårt att få tag på saker till just den
om man inte vill köpa nya saker hela tiden
man skulle ju vilja ha en sån, men knappast med automat, och om man ska ha manuell måsste man ju bygga om svänghjulet osv
, men man kanske skjuter på vanliga 2.9an och ser om man kanske ska samla ihop lite mera stålar så man kan köpa sig en BOA å bygga om, får se hur det blir, till ex vad för saker då menar du som ska köpas nytt hela tiden?, btw, varför kallas den BOA?. . .
Klart att cossie motorn är ett hetare alternativ men svårare att hitta och även att köpa för den delen.
En standard 2.9i kastar ju folk efter dej.
Om du letar så är det nästan bortskänkes på 2.9i motorerna, (köp 3 för 1.) jag tycker för övr. att 2.9i är den mysigaste motorn som Europa ford gjort. (Tror att den är en rest av englsk v8)
Trevligt med bottenvrid, karaktären som blir aggresiv vid 4000rpm, en trimmad 2.9i har potencial att få samma effekt som en cossie v6.
Jag har sett turbobygge med en sån motor där dom körde dragracing 402m på 10+ med 500hk anglia.
Själv pillade jag med dom motorerna ganska redigt. Om du vill ha tips hur du får den att gå bra kan jag ge dej MÅNGA tips.
hade cossiemotorn varit ett troligt alternativ hade man ju självklart gått på den, jomen det är ju som du säger, svåra att få tag i osv, (btw du får gärna säga vars folk slänger 2.9i or efter mig
)
man har ju hört att domdära motornerna ska vara ganska slitstarka och tåliga, dock så brukar det vara mkt problem med tommgången och sånna "elektriska" saker (är ju alltid de som är felen idag)
men det låter ju bra att du har många tipps å ge mig, så du får gärna hänga kvar här på garaget så ja kan tracka dig med aaaaaalla mina frågor
Senast redigerat av CIA_SWE (8 november 2007)
()()
(°°)
(oo)
This is Bunny. Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination, and come join the dark side. (We have cookies.)