okej alltså en audi a4 efter -99 men vilken av de olika modellerna 1,6 eller kanske 1,8 eller 1,8T och 2,6 eller 2,6 quattro. finns så många olika och jag vet knappt skillnaden på dem alla förutom att de är 1,6 - 2,6L motorer.
Är ute efter en som är ekonomisk, därmed utesluter jag 2,6 modellerna. Men sen vill jag fixa lite mer krut i bilen och då skall inte det kosta en hel förmögenhet om du förstår vad jag menar.
Så om du har någon erfarenhet utav någon av dessa modellerna så är jag väldigt tacksam om du skulle vilja dela med dig utav dem
1999 och uppåt och 1.8T motorn är den du ska ha! Och givet vis en Quattro!! Kolla med folket på http://www.nordicaudi.com oxå!! Finns mycket bra info på den sidan!!
Jag har en Audi A4 1,8Ts Quattro -00 e svin nöjd med den. Vad som är fördelen med just 1,8T modellerna är att det är förhållandevis billigt att trimma dom. Sen drar dom inte så mycket heller. Min ligger på 0,9 blandad körning. (Något tung högerfot )
1999 och uppåt och 1.8T motorn är den du ska ha! Och givet vis en Quattro!! Kolla med folket på http://www.nordicaudi.com oxå!! Finns mycket bra info på den sidan!!
Aa okej du låter säker så jag får väl inrikta mig på en 1,8t motor då. Men quattro är jag inte så säker på. Blir det inte onödigt höga priser både vad det gäller försäkring och drift?
Jag har en Audi A4 1,8Ts Quattro -00 e svin nöjd med den. Vad som är fördelen med just 1,8T modellerna är att det är förhållandevis billigt att trimma dom. Sen drar dom inte så mycket heller. Min ligger på 0,9 blandad körning. (Något tung högerfot )
Haha ja det låter som att du och din pärla har lekt rätt så vilt Okej, vad köpte du den för? jag har ett maximum kapital på 80000kr så jag kan inte överstiga det samt jag vill kunna lägga lite av pengarna på ljud och ev trimm.
Nej då jag kör lungt. Om du ska köpa bil för 80 000kr å dom pengarna även ska räcka till trimm och ljud så får du nog kolla efter bilar mellan 97-98.
Hehe okej nej trimm är inte ett måste. Men däremot ljud är ett krav. Jag vill köra en stilren bil med relativt bra ljud och det skall gå på en 80000kr ungefär. audin är den bil som tilltalar mig mest så det är just därför jag har inriktat mig på en audi a4.
Hej. Mycket bra val att köpa Audi tycker jag, å det är 1.8T som gäller. Är ju alltid kul med Quattro men jag tycker inte att det är ett måste, vissa reservdelar blir ju dyrare pga av det me som bromsskivor och hjullager och sånt sen när väl det ska bytas. Har du tänkt att trimma bilen ska du satsa på -97 eller senare, dom bytte till en annan turbo 97 som klarar högre laddtryck nämligen. Å en chippning kostar runt 5000-6000 å det är ju inte så farligt. Själv ska jag chippa min nu när sommarvärmen börja komma ;-)
Hej. Mycket bra val att köpa Audi tycker jag, å det är 1.8T som gäller. Är ju alltid kul med Quattro men jag tycker inte att det är ett måste, vissa reservdelar blir ju dyrare pga av det me som bromsskivor och hjullager och sånt sen när väl det ska bytas. Har du tänkt att trimma bilen ska du satsa på -97 eller senare, dom bytte till en annan turbo 97 som klarar högre laddtryck nämligen. Å en chippning kostar runt 5000-6000 å det är ju inte så farligt. Själv ska jag chippa min nu när sommarvärmen börja komma ;-)
Tack Jo en audi quattro är ju alltid något man vill ha men som sagt jag har en viss budget och det är inte ekonomiskt för min del med en quattro tyvärr Aha men då får det bli en 97- eller äldre nej det är inte så farligt, hade tänkt mig runt en 8000 - 9000 på trimm om jag hittar en bil till ett bra pris dvs Haha ja det är aldrig fel, sommarn nalkas och däcken skall gå varma
Jag tackar för den information du har bidragit med Har blivit lite klokare på det hela
Bra val att satsa på Audi som första bil A6:an jag har nu är min första och den går riktigt fint Men har blivit så att man tröttnat på den lilla motorn så du gör rätt att köpa en turbo motor finns mer potensial i dom om man skulle tröttna på orginal effekten lätt hänt hehe men jag skulle som ovan rekomendera en Audi A4 97a eller nyare lycka till med letandet
Bra val att satsa på Audi som första bil A6:an jag har nu är min första och den går riktigt fint Men har blivit så att man tröttnat på den lilla motorn så du gör rätt att köpa en turbo motor finns mer potensial i dom om man skulle tröttna på orginal effekten lätt hänt hehe men jag skulle som ovan rekomendera en Audi A4 97a eller nyare lycka till med letandet
Tack hehe jaså aa men går det inte att sätta lite mer klös i din a6? Ja man har ju blivit övertygad om att modellerna efter 97- är något att sattsa på samt 1,8t modellen
Haha jo som du säger det är lätt hänt att man tröttnar på orginal effekten Ja tack så mycket skall försöka hitta en med rätt färg med eller rättare sagt, jag vill inte ha en röd eller vit audi Men man får fortsätta med letandet tills man hittar en pärla
Hehe jo visst går det att få mer effekt i motorn .. men då blir det och riva ner den och den tiden o lusten har ja inte nu inför sommaren och eftersom jag ska sälja den till hösten känns det lite onödigt så det blir att jag satsar på ljudet i bilen istället och snyggar till allt eftersom det ska säljas med bilen hehe okej varför inte en röd audi då? dom är grymt fina om man håller dom putsade bara kolla min så har du ett bra exempel iallafall enligt mig då
Hallå alla som skriver här! Jag har precis köpt en A4 Ts Q. Bilen är från 1998 men motorn är från 2000 och har gått ca 6000 mil. Jag skulle vilja veta något om körtekniken med quattro efterom detta är min första. Äntligen har jag fått råd att köpa en!!!