3098
Sök

Vit motorolja/ vattnet försvinner volvo 740

65 Inlägg
17 juli 2008
Trådstartare
Hej.  Det är så att volvon drar vatten som fan fyller på efter bara några mils körning så kan den vara tom i expansionskärlet.

fyller på vatten när den är kall försvinner det nästan direkt utan att den ens är på. har inte sett något läckage förens idag då jag ser att det kommer ut vatten ur avgasröret (ändröret då)  luktade på vattnet men känner ingen lukt av bensin eller nått bara vatten i sånna fall..

öpnade och kolla oljan då ser jag att det är majonäs/ vit / grå färg på motoroljan. så det jag tror (är ju ingen bilmekaniker eller så kunnig) att det är topplocket . bilen rycker ju vitt ochså tror att den kan gå illa på 1 cylinder vid kallstart med. 

Det är bara vad jag tror men skulle verkligen vara tacksam för något annat svar som kanske är mer korrekt eller något? vad tror du det är skriiv då järna.

är en b230 f motor- 90 bilen är från 88 nyligen utbytt motor.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
17 juli 2008
grattis, din topp är skev eller så har du blåst packningen..

mest troligt.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Kungen i Lerbäckshult
718 Inlägg
17 juli 2008
99% säker på att toppapackningen e kass...

Försöker iaf
12 819 Inlägg
982 Inlägg
17 juli 2008
så är sanningen..men hallå..du har ju tur att de är en 740..tar ju typ en timme o byta ..om du har annan topp ligger alltså

65 Inlägg
17 juli 2008
Trådstartare
Men är det säkert att det är det då??? för har haft samma problem med förra motor den kan man säga att den skar började läcka olja fick ha spillhink under den jämt. då kan jag säga att den rök som fan som ett helt jävla moln som täckte en rätt så stor bit . den vart seg o så innan denn dog sen köpte vi en b230 f motor 1990 ist och nu är toppen paj på den tror jag får väll byta skiten igen. men det med vattnet har varit innan när den fungerade den gammla motorn med nytt topplock på.

Labborant
307 Inlägg
17 juli 2008
Topplockspacningen garanterat eller toppen...

Sök