3234
Sök

mr cap (gävle)

135 Inlägg
19 juni 2008
Trådstartare
var förbi mr cap idag . men eftersom ej solen sken kunde vi ej se"rosorna" efter polermaskinen..
men att jag skulle komma förbi en vacker dag å visa upp den så skulle de fixa till det, inga problem..
mycket trevliga som vanligt

505 Inlägg
19 juni 2008
Ja men det låter ju kanon Adams! Seriösa företag brukar alltid vara med på att lösa såna här problem, bara att åka dit en vacker dag och så fixar dom till det på en pisskvart! Lycka till!

MVH Matte!

Calibra Turbo 4x4

1 050 Inlägg
19 juni 2008
Spawner skrev:
Ja men det låter ju kanon Adams! Seriösa företag brukar alltid vara med på att lösa såna här problem, bara att åka dit en vacker dag och så fixar dom till det på en pisskvart! Lycka till!

MVH Matte!

Fixas på en kvart? när jag lämnade in min bil så hade de den en hel dag. lacken förseglades med olika kemikalier under en timmas tid, sedan polerades lacken under flera timmar med olika medel.

Ska man då som i detta fallet ta bort polerrosor, så kommer man med största sannolikhet använda sig av någon form av rubbing. Vilket innebär att all lackförsegling åker VÄCK på nolltid. Detta går ej att återställa på en kvart. big_smile Bilen måste ju återigen lackförseglas med allt vad det innebär.
Senast redigerat av E-30 (21 juni 2008)

Alla sätt är bra...utom de dåliga.

135 Inlägg
19 juni 2008
Trådstartare
som han förklarade för mej så ligger "rosorna" ej under lackförseglingen ,,
men så kanske inte är fallet??
men det bör ju vara så eftersom det endast synns i vissa lägen vid solsken

79 Inlägg
19 juni 2008
Rart. Rosor ligger alltid under lakkforseglingen. Når man polerar tar man bort lakkforseglingen. For at ta bort rosor måste man polera och forsegla på nytt.

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
135 Inlägg
20 juni 2008
Trådstartare
ChristR skrev:
Rart. Rosor ligger alltid under lakkforseglingen. Når man polerar tar man bort lakkforseglingen. For at ta bort rosor måste man polera och forsegla på nytt.

så de har gjort "rosorna" innan de la på lackförseglingen??
som jag förstod på d har de gjort rosorna när de polerat lackförseglingen

1 050 Inlägg
21 juni 2008
Adams skrev:
ChristR skrev:

så de har gjort "rosorna" innan de la på lackförseglingen??
som jag förstod på d har de gjort rosorna när de polerat lackförseglingen

Polerrosor = 100% Fuskjobb. (ej ens värt att betala för) lol
Det är säkert en praoelev eller en sommarpraktikant som fått haft kundens bil
som testobjekt. Det finns dessvärre knappt någon kompetens kvar inom bilrelaterade serviceyrken.
Det enda de är bra på är att skinna kunden på sina surt förvärvade pengar -5000:- lollol

Bilvårdsexpert
663 Inlägg
21 juni 2008
Kom igen nu grabbar! Knappast 100% fuskjobb bara för det är rosor:| Men Svenskar är så otroligt glada i att klaga på mycket och många!

Dom råkade lämna ut en bil med rosor, visst tråkigt. Men mänskligt att göra fel och missa nån gång. Och dom hade inga problem att göra om det så TS blir helt nöjd.
Sen vad rosorna beror på behöver vi knappast spekulera i. Dom kommer med all säkerhet finnas kvar ändå;)

Sen tycker jag det är lite konstigt att skapa en sådan här tråd innan ens hört med företaget själva först.

Mvh Tobbe

Välkomna att besöka min firma: www.bilpedanten.com

135 Inlägg
21 juni 2008
Trådstartare
jag har varit i kontakt med mr cap.. å de sa att de skulle greja det.. sen frågade jag er om rosorna låg under eller på lackförseglingen

1 050 Inlägg
21 juni 2008
Adams skrev:
jag har varit i kontakt med mr cap.. å de sa att de skulle greja det.. sen frågade jag er om rosorna låg under eller på lackförseglingen

Naturligtvis, så ligger polerrosorna ovanpå lackytan i själva klarlacken, man kan EJ få polerrosr ovanpå vaxet eller lackförseglingen.
Vet ej vad Mr Cap försökt att slå i dig för sagor? Men se upp så att du inte blir av med lacförseglingen ifall bilens lack måste maskinpoleras med rubbing. Personligen så tror jag att Du råkat ut för ett par riktiga "Tomte-Nissar"
Vore jag i din sits så skulle jag istället kräva prisreducering med 50% de har redan haft sin chans att åtgärda din bil, men detta klarade de uppenbarligen ej att genomföra till kundens belåtenhet ? Trots en prislapp på hela 5000:-

135 Inlägg
20 juli 2008
Trådstartare
hej.. fick tillbaka bilen för 2 veckor sedan..
nu syns inte polerrosorna i solen + att de lag på ett nytt lager lackförsegling..
så det var inga problem..
lämnade in coupen till extrem bilvård i gävle och de blev kanon bra endast 2 000 spänn..
men sen lämnar de inte lika bra garantier heller men men

Sök