1920
Sök

Hjälp med en Ford siera 87:a!

22 Inlägg
16 juli 2008
Trådstartare
#1
Hej!

Min bror har en ford siera 87:a, manuel, bensin.... Han råkade tanka den med diesel så efter ett tag stannade motorn...går det rädda bilen? isf vad krävs för att göra det, som att byta tändstift osv..

Tack för svaret!

Kodknäckare
82 Inlägg
16 juli 2008
#2
Guitar_boy skrev:
Hej!

Min bror har en ford siera 87:a, manuel, bensin.... Han råkade tanka den med diesel så efter ett tag stannade motorn...går det rädda bilen? isf vad krävs för att göra det, som att byta tändstift osv..

Tack för svaret!
samma svar som innan. bara töm hela systemet och pumpa i bensin.

Smart. Beautiful. iNFiNiTi.

Random Hero
4 047 Inlägg
16 juli 2008
#3
hur går man tillväga genom o tanka diesel i en bensinare? tongue som infiniti sa, töm tank o pump, kanske byt filter då diesel e tjockare o blås rent slangar o fyll i bensin o hoppas på de bästa, good luck wink

Dog food lid. Backwards

Kodknäckare
82 Inlägg
16 juli 2008
#4
DusanMandick skrev:
hur går man tillväga genom o tanka diesel i en bensinare? tongue som infiniti sa, töm tank o pump, kanske byt filter då diesel e tjockare o blås rent slangar o fyll i bensin o hoppas på de bästa, good luck wink
bensinen brukar bränna ur diesel. går knackigt eller inte alls i början men sen kommer det. och som sagt. förbränningen på bensinare är så hög att diesel inte förstår. tvärtom däremot... då är det riktigt jävla illa. för då lyckas aldrig dieseln driva ut bensinen. + känsligare mekanik. pumpen brukar gå om man kör tills den stannar. och annat. kan skada allt nästan.

Smart. Beautiful. iNFiNiTi.

22 Inlägg
16 juli 2008
Trådstartare
#5
jadu hur han har lyckats vet jag inte =P men han kollade nog bara på priset antar jag ( det var då diesel var billigare).

OK, tack för all tips! det uppskattas verkligen. jag ska göra som ni säger men ska jag bara byta bensinfiltret eller något annat med?

Kodknäckare
82 Inlägg
16 juli 2008
#6
Guitar_boy skrev:
jadu hur han har lyckats vet jag inte =P men han kollade nog bara på priset antar jag ( det var då diesel var billigare).

OK, tack för all tips! det uppskattas verkligen. jag ska göra som ni säger men ska jag bara byta bensinfiltret eller något annat med?
testa först med att bara pump ur allt och kör runt rent bensin

Smart. Beautiful. iNFiNiTi.

22 Inlägg
22 juli 2008
Trådstartare
#7
ok tack för svaren!

jag fick igång bilen men motorn dör efter typ 20 sec varje gång..vad beror det på?


Sök