Toyota celica knarr från bakvagnen

Hiltunen1
26 juli 2008 · 6 Inlägg

Har en Toyota Celica 2,0 Gt-i -90. När man åker i minsta lilla gupp knarrar det någonstans  från bakvagnen, vi vet inte vart ifrån? Det låter från mittimellan höger och vänster däck, så mitt under bilen i bakvagnen? Någon som vet vad som kan vara fel?

Muttley
26 juli 2008 ·

de är bussningarna till stagen i bakvagnen, och de är knappt lönt och laga för de är rätt dyrt om du inte kan göra det själv.

hade samma knarr i min celica men jag sket i att byta bussningarna. funkar att köra ändå.

Hiltunen1
26 juli 2008 · 6 Inlägg

okej men det knarrar ju utav bara helvete!

Muttley
26 juli 2008 ·

ja de gör det, sjukt jobbigt ljud ibland, men jag frågade och de sade de var dyrt, så jag valde att inte byta de själv. men fråga på en toyota verkstad så kan du nog få fram pris smile

Hiltunen1
26 juli 2008 · 6 Inlägg

Skulle ju vara bra att få det lagat! Hur mycket kosta det för dej?

Muttley
26 juli 2008 ·

kommer inte ihåg de var 2 år sedan nu, vi kollade de när den var på toyota, bussningarna tar så mycket stryk i bakvagnen så att de börjar knarra mycket när de kommer ojämnheter i vägen.

jag nog tänka mig att bussningarna är bland de billigaste smile arbetet är nog inte jättebilligt.

men de är väl bäst och ringa och fråga om vad materialet skulle gå på så kan du göra de själv.

Hiltunen1
26 juli 2008 · 6 Inlägg

Okej, bra att man har en kunnig pappa dåsmile

Roundcube
26 juli 2008 · 801 Inlägg

när en gammal bil låter konstigt höjer man bara stereon lite till tongue

Muttley
26 juli 2008 ·

Roundcube skrev:
när en gammal bil låter konstigt höjer man bara stereon lite till tongue

ungefär så man gjorde smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang