3032
Sök

koppla in en extra Laddtrycks mätare????

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
27 juli 2008
Trådstartare
tänkte kolla lite här vilken är den bästa metod och koppla in en extra laddtrycks mätare är inte +- till elen/de olika belysningarna jag har fundering om

utan vacum slangarna tänkte först t-kors från orginal ladd mätarn men då påstog nån att då kommer båda mätarna visa fel stämmer det????

och om man skulle dra ny slang fram till nya mätarn från insuget vilken av alla trevliga små slangar ska man välja på????

ha en bra dag

KHRacing
27 juli 2008
Vakum som vakum - borde ju vara så att du bara sätter ett T-kors ja :-)

5 650 Inlägg
28 juli 2008
Trådstartare
om de är så känns de onödigt dra nytt från insuget när de finns under instrumentpanelen till orginal mätarn

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
29 juli 2008
Är väl onödigt med extern ladd-mätare när du redan har en i bilen?

Men det ska väl bara vara att koppla T-korset där du tycket att det blir bra det.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

5 650 Inlägg
29 juli 2008
Trådstartare
Mäki skrev:

Men det ska väl bara vara att koppla T-korset där du tycket att det blir bra det.

tycker jag då inte efter som orginal ladd mätarn visar inte inte i bar den visar bara om turbo laddar lr ej

så man ser ingen större skillnad på orginal mätarn om man skulle börja förlora tryck lite då och då

457 Inlägg
29 juli 2008
Ta vilken som helst i princip. Jag tog min från bränsletrycksregulatorn.

948 Inlägg
29 juli 2008
volvo_dude skrev:
Mäki skrev:

tycker jag då inte efter som orginal ladd mätarn visar inte inte i bar den visar bara om turbo laddar lr ej

så man ser ingen större skillnad på orginal mätarn om man skulle börja förlora tryck lite då och då

har t kors i min och fungerar bra

Lastbilschaufför
156 Inlägg
29 juli 2008
I Passaten har jag kopplat ett t-kors i mässing ( EJ PLAST!!! ) i övre vaccumslangen till insuget och de fungerar prima smile

Hade motorsport varit enkelt hade det kallats fotboll =)

5 650 Inlägg
30 juli 2008
Trådstartare
ok ok ok jag antar att de inte är plast har inte fått mätarn än så man skulle få me massa jox till den

Sök