2484
Sök

besiktning med 4-punktsbälten!

Ford Performance Racing
91 Inlägg
28 juli 2008
Trådstartare
tjena!, hur är det igentelingen med baksätena vid besiktning ? måste man ha det ? tänka bara köra med 2 st rallystolar med 4-punkt, inget dom kommer gnälla o peka med stora fingret på det ?

Save a horse,ride a jeep...
258 Inlägg
28 juli 2008
Du måste reg besiktiga om du tar ut baksätet och byter till 4-punktsbälte

KHRacing
28 juli 2008
babyblue242 skrev:

ergh va ? smile

Du kan INTE regbesiktiga med 4-punkts alls - Går inte (om det inte är en rallybil)

Baksätet får du ta ur, men låt bältena sitta kvar.

rallystolarna/stylingstolar är okså olagliga då de ej är typgodkända till din bil - men de flesta på SBP ser genom fingrarna när det gäller sånt, sålänge som de sitter ordentligt fast.

mvh k

Save a horse,ride a jeep...
258 Inlägg
31 juli 2008
KHRacing skrev:
babyblue242 skrev:

ergh va ? smile

Du kan INTE regbesiktiga med 4-punkts alls - Går inte (om det inte är en rallybil)

Baksätet får du ta ur, men låt bältena sitta kvar.

rallystolarna/stylingstolar är okså olagliga då de ej är typgodkända till din bil - men de flesta på SBP ser genom fingrarna när det gäller sånt, sålänge som de sitter ordentligt fast.

mvh k

När jag reggade min med nya motorn så reggade jag även om till 1pass,man fick inte ta ut baksätet utan regg sa besiktningsmannen..... Jag hade då även  sport stol i min bil och det blev inte godkänt då jag inte hade 4-punktsbälte. Bältesgeometrin stämde ej med vanligt trepunkts.
Detta var på AB Svensk Bilprovning men jag kan ju ha fel  wink

Toker
491 Inlägg
31 juli 2008
Finns ett antal trådar om detta. Du kan ha 4-punktsbälte i så länge du har orginalbälte kvar.

Toker Jr 081102

KHRacing
31 juli 2008
babyblue242 skrev:
När jag reggade min med nya motorn så reggade jag även om till 1pass,man fick inte ta ut baksätet utan regg sa besiktningsmannen..... Jag hade då även  sport stol i min bil och det blev inte godkänt då jag inte hade 4-punktsbälte. Bältesgeometrin stämde ej med vanligt trepunkts.
Detta var på AB Svensk Bilprovning men jag kan ju ha fel  wink

Då beklagar jag att AB SBP än en gång gjort fel :-(

Sök