Hej!
Måste först beklaga eländet, det är ingen lätt grej att råka ut för.
Jag blev diagnostiserad chrons när jag gick i gymnasiet, rätt som det var kunde jag inte behålla maten (diareé) alls och rasade från 65kg till 47kg på bara några månader. Fick gå till doktorn och göra alla otrevliga prover man får göra när man får mag/tarm problem.
Dom kom fram till att det kanske kunde vara chronssyndrom men inte helt hundra verkade det som, jag fick tabletter som jag fick knapra, fyra om dagen i 1.5år, redan efter första månaden började jag kunna äta hyffsat men det gjorde så satans ont i magen, det är precis som någon sticker en kniv rakt in i magsäcken, sen att man får sitta på skithuset 24timmar om dygnet är inte kul det heller, kroppen var riktigt svag och man var totalt sopslut, tillråga på allt så var jag ordinerad sjukgymnastik också pga en knäskada jag ådrog mig innan tarmen började strula, så rehabiliteringen blev ju bristfällig, bieffekterna i övrigt för min del har då blivit att jag hatar choklad, antagligen åt jag det när jag var sjuk och kroppen associerar till att vara sjuk och må dåligt, det är väl allt såhär i efterhand vilket jag kan leva med, jag hoppas jag slipper se röken av farbror Chron i framtiden..
Jag hoppas hon blir bra, ha tålamod, hon är nog inte så kry på ett tag.
Mvh Tomas
Senast redigerat av tjompa (31 juli 2008)