2481
Sök

Camaro, nåt att ha?

Saaboholic
3 129 Inlägg
4 augusti 2008
sen är ju 90-tals camaron precis som slutet av 90-talet -->00 mustang, plast raketer och inte så mycket amerikansk känsla..

"Liberty of thought is the life of the soul"

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
4 augusti 2008
Mja..  Jag hade nog köpt med V8. Eller ja, jag har ju redan valt V8. Jag hade inte ens en tanke på V6, då känndes det som om jag lika gärna kunde köpt en Nissan Micra.... Jämnfört med V8 alltså...

Men se det såhär, ska du ha V6:a, då får du den nog billigt =P

I do it my way

Rälspilot
391 Inlägg
4 augusti 2008
Utan att ha läst alla svar kan jag säga att jag TROR att du kommer att bli "missnöjd" med något annat än V8. Camaron är förstås fin i vilket fall men lite klös skadar ju inte.

7 120 Inlägg
4 augusti 2008
Habobo skrev:
Aerodynamik skrev:
CamaroZ22 skrev:
Jag har en 96 V6 som bruksbil på sommrarna, samma 3,8 liters V6 på 200 hk som i 98:ans modell och är mycket nöjd med den, kommer ner i 0,9 landsväg och 1,2 stadskörning. Den rör på sig ok också och är klart roligare att köra än en europeisk eller japansk bil (har sådana också).

Mvh Magnus

Om du tycker att en jänk med en V6 på 200hk är roligare att köra än europeiska eller japanska bilar så vet du nog inte vad körglädje är. roll

...och då behöver vi få en definition av körglädje för att kunna avgöra detta.

Tycker du inte själv att det finns bra mycket roligare bilar än just en jänk med V6 och 200 vilda?

Skaune
4 augusti 2008
peegee skrev:
Camaro med V6 går ju knappt att sälja, i stort sett alla med V6 ligger ju ute i annons hur länge som helst på ex Blocket = väldugt dåligt attraktiv, är den V6an ens bra?
...nä V6 är bara dumt, köp V8 LSI!
...men att ha dem som pendlarbil låter ju sådär... det är en entusiastbil som bör bevara sina mil på mätaren! cool

Jag är själv sugen på att byta bort min Audi S2 som jag haft sen 2001 mot en TransAm, Firebird eller Camaro med LSI V8 och Targa eller Cab, så jag bevakar utbudet så mkt jag kan smile

Nu e jag petig, men nog fan menar du LS1! inte LSi!

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
4 augusti 2008
Axor skrev:
peegee skrev:
Camaro med V6 går ju knappt att sälja, i stort sett alla med V6 ligger ju ute i annons hur länge som helst på ex Blocket = väldugt dåligt attraktiv, är den V6an ens bra?
...nä V6 är bara dumt, köp V8 LSI!
...men att ha dem som pendlarbil låter ju sådär... det är en entusiastbil som bör bevara sina mil på mätaren! cool

Jag är själv sugen på att byta bort min Audi S2 som jag haft sen 2001 mot en TransAm, Firebird eller Camaro med LSI V8 och Targa eller Cab, så jag bevakar utbudet så mkt jag kan smile

Nu e jag petig, men nog fan menar du LS1! inte LSi!

Han menar nog LS1 ja... Men han kanske tyckte att ett stort I var snyggare än en 1:a ;P

Eller så tror han kanske att den heter LSi..? :S

Mja, kan man ha så fel? =P

I do it my way

564 Inlägg
4 augusti 2008
Jag tycker absolut du kan ha bilen som bruksbil. Då kan du ju njuta av bilen varje dag istället för bara ibland. smile

Det går ju att ha den som entusiastbil även om man kör med den dagligen. Det är väl inte så kul att köpa en bil för att sedan låta den stå i garaget nästan hela tiden? smile

Köp, kör, njut! smile

Ang. om just v6an är att föredra är nog upp till var och en. 40 mil i veckan är ju en del och då är ju 1dl/mil i skillnad ganska mycket pengar till slut. Prova olika bilar, både med v8 och v6 och känn efter själv vad du vill ha.

Mvh Johan
(Som pendlar 11mil/dag med min "entusiastbil")

198 Inlägg
4 augusti 2008
Aerodynamik skrev:
Habobo skrev:
Aerodynamik skrev:

Om du tycker att en jänk med en V6 på 200hk är roligare att köra än europeiska eller japanska bilar så vet du nog inte vad körglädje är. roll

...och då behöver vi få en definition av körglädje för att kunna avgöra detta.

Tycker du inte själv att det finns bra mycket roligare bilar än just en jänk med V6 och 200 vilda?

Jo, det finns det. Vad jag menade var att vad är körglädje? Det skiljer sig åt mellan oss. Ligga som klistrad genom kurvorna eller komma med bredställ och vilt spinnande bakdäck. Kanske endast rakt fram åka som är körglädje och få känna accet.

1332 - Överjävlig

V8 Real Power - No Turbo Shit
544 Inlägg
5 augusti 2008
Har själv köpt min 2a Camaro nyss, och en camaro utan 8a är ingen camaro.  Har tidigare haft en trans am 00 med ls1 i, även mycket nöjd med den, och även denna Camaron hittils, drar inte alls så mycke som man kan tro, lågnkörning runt litern , och blandad körning 1,2 --> Men en sån här bil köper man ju kanske inte för att åka billigt heller, ja vet inte. Men hur som helst tror jag du blir besviken när du märker att 6an drar minst lika mycke som 8an. Samtidigt är det riktigt svårt att kärna en med en sexa i.

V8 - 4 Life

Sök