3277
Sök

Camaro, nåt att ha?

249 Inlägg
26 april 2008
Trådstartare
#1
Ska köpa ny bil nu och jag är jävligt sugen på en nyare camaro, har hittat en 98 med V6a och targa tak. är denna bilen bra eller vad tycker ni som har/ har haft?? jag gillar den skarpt men vill gärna veta era åsikter:D

// genetorp

385 Inlägg
26 april 2008
#2
Skulle tro att det är lättare att bli av med en Camaro (när nu den dagen kommer) med V8:an istället för "sursexan" wink Så jag hade hellre kört på V8an iaf, men är den du har hittat fin och billig osv, så slå till! smile

249 Inlägg
26 april 2008
Trådstartare
#3
aah kanske det, men grejen är att jag pendlar till jobbet cirka 40 mil i veckan och vill inte att den ska dra för jävla mycket:P är det mycket gnissel och sånt i kupén och sånt?

// genetorp

1 661 Inlägg
26 april 2008
#4
1 bekant har en 98:as(inte säker) Camaro. Skitnöjd med den. Bra att köra i och allmänt trevlig. Sitter iofs en 8:a i den. Men 6:an drar väl kanske runt litern blandad körning skulle jag gissa.

Gå in på Camaroclubsweden.com      där finns säkert mer info smile

385 Inlägg
26 april 2008
#5
genetorp skrev:
aah kanske det, men grejen är att jag pendlar till jobbet cirka 40 mil i veckan och vill inte att den ska dra för jävla mycket:P är det mycket gnissel och sånt i kupén och sånt?

Hehe, då hade jag köpt en V8 och sen en golf 1,4 att ha som pendlarbil tongue Angående gnissel så e det säkert olika från bil till bil, men min erfaranhet av amerikanare är att det gnisslar o knirrar lite överallt hela tiden... Tycker inte det är mkt till kvalitetskänsla i dom iaf... men å andra sidan är det en asfaltsskrynklare så det tänker man nog inte på... wink

24 Inlägg
2 augusti 2008
#6
Jag har en 96 V6 som bruksbil på sommrarna, samma 3,8 liters V6 på 200 hk som i 98:ans modell och är mycket nöjd med den, kommer ner i 0,9 landsväg och 1,2 stadskörning. Den rör på sig ok också och är klart roligare att köra än en europeisk eller japansk bil (har sådana också).

Mvh Magnus

"If you're under control, you're not going fast enough"

137 Inlägg
2 augusti 2008
#7
Jag vill slå ett slag för "känslan" som man kan få i vissa bilar. Trots att det "bara" sitter en 6:a i Camaron så har du ändå ett schysst vridmoment, och en grundkonstruktion som pallar för mycket. Och det är lite spec att köra amerikanskt. Det kommer klonka och gnissla lite. Plasten kommer kännas billig osv. Men känslan infinner sig ändå. Det är en bra bil på sommaren. Men hade du tänkt köra den på vintern? Kom då ihåg att underredsbehandla bilen.

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
2 augusti 2008
#8
inte för att vara tyken eller uppkäftig på något vis. Men " Camaro är det nått att ha " ??
Låter ju som du säger hej håå här vill ja ha en bil som många andra i världen har men alla e missnöjda :S
Det är en stabil bil!
Som en ovan säger att plast känns som billig skit , Det knakar här o där. Men det struntar man i för körglädjen e på topp!
Vet detta efter som ja har en polare med camaro 6an,.
Sen har jag haft Firebird V6 o nästan same shit så smile
Lycka till hur du än gör wink
P.S Välkommen till jänkarhimlen big_smile

C H E V R O L E T <3

Jesus didn´† Tap
1 146 Inlägg
3 augusti 2008
#9
Själv skulle jag ha satsat på en med V8a.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..

7 120 Inlägg
3 augusti 2008
#10
CamaroZ22 skrev:
Jag har en 96 V6 som bruksbil på sommrarna, samma 3,8 liters V6 på 200 hk som i 98:ans modell och är mycket nöjd med den, kommer ner i 0,9 landsväg och 1,2 stadskörning. Den rör på sig ok också och är klart roligare att köra än en europeisk eller japansk bil (har sådana också).

Mvh Magnus

Om du tycker att en jänk med en V6 på 200hk är roligare att köra än europeiska eller japanska bilar så vet du nog inte vad körglädje är. roll

1 396 Inlägg
3 augusti 2008
#11
Jag hade en Camaro LS1 99:a tidigare i år, V8 då alltså. Det är ingen idé att köpa med V6,

Den drog strax över 1l/mil vid någolunda lugn körning, bekväm som få, all utrustning med skinn, textilmattor, allt el och körde ifrån trimmade Evo´s som ingenting.

Det är som att köra en Volvo S80 med RWD och V8.


Skönaste bilen jag haft.

Men köp INTE V6an, så mycket mer drar inte 8an!

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT

Saaboholic
3 129 Inlägg
3 augusti 2008
#12
Amerikanare med 6.a? då kan man lika gärna köra golf.. fina bilar men satsa som sagt på en med 8.a istället skiljer ca 0.2L/mil i bränsle förbrukning..

"Liberty of thought is the life of the soul"

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
3 augusti 2008
#13
Satsa på en SS, alltså i princip modellen med den 350 cui motorn med TPI. Grymt potenta maskiner.

Angående gnissel och dylikt så har jag inte alls märkt av det i dom jag har åkt i.

Sen så kan man få ner 8'ttan till att dra runt 0,8 - 0,9.
Senast redigerat av Siarnaq (3 augusti 2008)

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

198 Inlägg
3 augusti 2008
#14
Aerodynamik skrev:
CamaroZ22 skrev:
Jag har en 96 V6 som bruksbil på sommrarna, samma 3,8 liters V6 på 200 hk som i 98:ans modell och är mycket nöjd med den, kommer ner i 0,9 landsväg och 1,2 stadskörning. Den rör på sig ok också och är klart roligare att köra än en europeisk eller japansk bil (har sådana också).

Mvh Magnus

Om du tycker att en jänk med en V6 på 200hk är roligare att köra än europeiska eller japanska bilar så vet du nog inte vad körglädje är. roll

...och då behöver vi få en definition av körglädje för att kunna avgöra detta.

Jag hade nog också satsat på en V8 istället för 6:an. Det ska vara liten eller i princip ingen skillnad på hur mycket bilen drar i soppa. Åker själv LT1 och klarar landsvägskörning/motorväg på ca 1 l/mil. Men då får man inte gasa för att det ska gå.

1332 - Överjävlig

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
3 augusti 2008
#15
LT1an som sitter i Camaron drar inte alls mycket, så jag hade nog kört V8an ändå i ditt fall.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

neckwomen_88
3 augusti 2008
#16
1. ska du pendla med bilen, ge tusan i att köpa camaro och köp volvo. 

2. camaro ska vara en entusiastbil/sportbil och bör därmed inte pendlas 40 mil/vecka, de bör vara välskötta lågmilare. 


3. ska du ändå köpa camaron så satsa på v8, annars kommer du alltid få äta upp att du valde sexan!


4.....och att sexan drar mindre bensin = bra för pendlingen, se punkt 1!



kolla bara på porscharna som pendlas till stockholm, alltid skitiga och går flera tusen mil om året....hua!

198 Inlägg
3 augusti 2008
#17
neckwomen_88 skrev:
1. ska du pendla med bilen, ge tusan i att köpa camaro och köp volvo. 

2. camaro ska vara en entusiastbil/sportbil och bör därmed inte pendlas 40 mil/vecka, de bör vara välskötta lågmilare. 


3. ska du ändå köpa camaron så satsa på v8, annars kommer du alltid få äta upp att du valde sexan!


4.....och att sexan drar mindre bensin = bra för pendlingen, se punkt 1!



kolla bara på porscharna som pendlas till stockholm, alltid skitiga och går flera tusen mil om året....hua!

Fattar inte varför de måste vara välskötta lågmilare? Måste ändå vara upp till var och en hur man vill bruka sin bil. Tycker att du ska spana in vad våra kära vänner uppe i Norrland gör med sina F-bodys. På med vinterdäcken och kör som f-n. cool

1332 - Överjävlig

född blåvit
624 Inlägg
3 augusti 2008
#18
inte fasen är det nån mening med att köpa V6 om man vill åka amerikanskt :p

2 924 Inlägg
3 augusti 2008
#19
Camaro med V6 går ju knappt att sälja, i stort sett alla med V6 ligger ju ute i annons hur länge som helst på ex Blocket = väldugt dåligt attraktiv, är den V6an ens bra?
...nä V6 är bara dumt, köp V8 LSI!
...men att ha dem som pendlarbil låter ju sådär... det är en entusiastbil som bör bevara sina mil på mätaren! cool

Jag är själv sugen på att byta bort min Audi S2 som jag haft sen 2001 mot en TransAm, Firebird eller Camaro med LSI V8 och Targa eller Cab, så jag bevakar utbudet så mkt jag kan smile
Senast redigerat av peegee (3 augusti 2008)

~ Life is short, have FUN! ~

2 924 Inlägg
3 augusti 2008
#20
En sak till som jag hört är att V6an drar minst lika mkt soppa, om inte mer, när man gasar på en del och som man gärna gör me sånna bilar....V8 LSI ligger tydligen mycket mer konstant i sin förbrukning även när man gasar...så det finns inte många argument FÖR V6...bara inköpspriset vad jag kan se.. roll
Senast redigerat av peegee (3 augusti 2008)

~ Life is short, have FUN! ~


Sök