3949
Sök

pegga 405:a turbo.?

1 Inlägg
5 augusti 2008
Trådstartare
Hej alla. måste fråga en sak. ja har en turbo som ligger o skräppar just nu, och funderar på o köpa en 405:a sen dunka ner en turbo i den..? är de nån här inne som vet hur de funkar och om de går igenom besiktingen..`?

ganska sugen på en mi16 sen stoppa ner turbon i den. bra drag....?. vet inte..? nån som kanske har provat eller har en polare som har gjort de..

alla svar angående detta är värt o läsa för mig.

tack på förhand.

Lillchipen.

Hemlig Agent
1 115 Inlägg
5 augusti 2008
Går inte att besikta med en turbokonverterad motor.
Om du tänker på 405 Mi16 så skulle det nog blir riktigt bra drag i den.
En polare hade en 205 som var turbokonverterad och den gick riktigt bra(när den väl fick fäste).

321 Inlägg
5 augusti 2008
Besiktningen kan du glömma, kommer aldrig gå. Det du kan göra är å plocka bort allt vid bes och köra igenom den orginal. Sen är det bara hem å meka dit allt när den gått igenom. Med IC och inställd soppa så kan du räkna med ca 10% effektökning per 0.1 bar laddtryck. Detta förutsätter att turbon är lämpad för motorn och tändningen orkar med.

EDIT: GIK Turbos turbokonvertings PDF-fil är mycket bra att läsa igenom.
Senast redigerat av Allx (5 augusti 2008)

EViLution!

103 Inlägg
5 augusti 2008
satsa på de. mi16 motorn är rätt bra till de endå. ta kolvar från en xu9jaz motor (205 gti) så har du sänkt komp där. hur mycket ladd siktar du på? blir det en snik konvertering?.
ett tipps är ju att mi16 konvertera en 205a och bygga på den

jag byggde turbo med org motorn i 205an startade den dock aldrig slängde i en mi16 istället som jag håller på och bygger turbo på nu.
Senast redigerat av Eikin (5 augusti 2008)

Sök