3212
Sök

Måste man svetsa avgassystemet?

257 Inlägg
10 april 2006
Trådstartare
Måste ja svettsa avgassystemet. ska ersätta en dämpare me två 60 graders böjar och sedan montera fast de i slutdämparen. måste detta svettsas eller funkar klämmor??

25 Inlägg
10 april 2006
de går me klämmor men vill du undvika problem iframtiden så e de bäst å svessa..   men du får tänka på att de ska gå å ta dän från bilen med så svetsa smart...

257 Inlägg
10 april 2006
Trådstartare
FINNBORN skrev:
de går me klämmor men vill du undvika problem iframtiden så e de bäst å svessa..   men du får tänka på att de ska gå å ta dän från bilen med så svetsa smart...

Okej. men då  blir de klämmor tror ja. de ska bara vara så länge tills ja får tid o lust o ork o pengar till att köpa ett grövre sportavgassystem. Vill få pengar till att köpa sidokjolar o lacka dem. va tror du de kostar att lacka 2 sidokjolar? om du vet nått skriv gärna..

//Swecc0

424 Inlägg
10 april 2006
FINNBORN skrev:

dän?

**// Toyota \\**

10 287 Inlägg
10 april 2006
dän = ta bort.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

12 086 Inlägg
11 april 2006
Sharky skrev:
dän = ta bort.

/Göran

wink

Klämmor funkar, visserligen finns det inget tattigare än ett helt avgassystem som är ihopsatt av rörklämmor.. men nu handlade det ju om en liten bit så de behöver ju inte spela in! smile

Lacka två kjolar.. lämnar du in vit för proffsresultat 3000 kanske. Om du lämnar in svart med inte lika höga krav 1000-1500kr

10 287 Inlägg
11 april 2006
Klämmor är proffsigt.

Dvs om man kör med V-bandsklämmor......

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

12 086 Inlägg
11 april 2006
Sharky skrev:
Klämmor är proffsigt.

Dvs om man kör med V-bandsklämmor......

/Göran

Ingen erfarenhet, jag syftar på rörklämmor.. sånna man köper på mekko! smile

Driver
2 111 Inlägg
11 april 2006
Var beredd på rost om du svetsar.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

279 Inlägg
11 april 2006
jag hade svetsat..smile visst klämmor funkar o kke lite smidigare, nackdelen är ju att klämmor är bra o hugga tag i diverse material under, fast det beror ju på om avgasröret hänger ner(brukar ju vara neranför chassit)smile .. har själv prövat klämmor på en bil o det avgasröret slet jag av på ca 2veckor.. svetsar man så blir det väl nån buggla om man slår i men det sitter ju kvar iaf;) sen beror det ju på om du har sänkt bilen o bromsar vid ev gupp o så? är själv inte allt för bra på det;)

two lies don´t cancel each other out

14 Inlägg
11 april 2006
DU jag är lessen att jag lurade dig, men det var inte meningen. mindes fel bara.
det är två stycken 90 graders jag hade på min. hoppas att du inte har hunnit handla än. eller det kanske går endå...

Man bli ju så glad i en Vr6

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
15 april 2006
Hej, vänder du bara klämmorna rätt så kmr de inte att fastna...

279 Inlägg
16 april 2006
bumpe skrev:
Hej, vänder du bara klämmorna rätt så kmr de inte att fastna...

om det är vanliga rörklämmor går det knappast att vända dom så att dom inte fastnar;)

two lies don´t cancel each other out

14 Inlägg
16 april 2006
man kan ju vända muttrarna och dom utskjutande gängorna uppåt så är lite svårare att fastna..

Man bli ju så glad i en Vr6

257 Inlägg
16 april 2006
Trådstartare
Screwed skrev:
DU jag är lessen att jag lurade dig, men det var inte meningen. mindes fel bara.
det är två stycken 90 graders jag hade på min. hoppas att du inte har hunnit handla än. eller det kanske går endå...

hehe hade tänkt att köpa närmsta vanliga vardag. big_smile haha. snacka tur tongue ska ut o kolla hur 2 st 90 graders skulle funka. tack smile big_smile
Senast redigerat av Swecc0 (16 april 2006)

Sök