blacken skrev:
Volvo__Mannen skrev:
steifan skrev:
Största nackdelen med 940 är kvaliteten på dörrsidorna from 1993.
Massa skrynkel på dörrsidorna pga att dom bytte lim alternativt tog
bort den lilla vadderingen som fanns under vinylen innan (olika bud).
har de problemet bak

men annars är det kärvande glidbultar till bromsoken fram som är standad och
rost om det finns är det neder kant på dörrar och skärmkanter, mest bak.
under bilen brukar inte vara problem
Hur är dom motormässigt då? Jag tänkte att skaffa en Ltt..
Motor mässigt är alla b230 maskiner odödliga

Turboaggregaten är de bra kvalite på också...
är servicen skött på spisen behöver du inte bry dig om den....
Vet inte någon som lagt en 230Ft /FK motor pga av dålig lager eller kolvringar eller dyligt...
MEN de finns folk som inte byter glykolen i kylarsystemet som man ska göra rätt ofta, å till följd av detta försvinner rostskyddet å jag tror du vet att om man har aluminium (toppen) mot något annat material tex blocket (gjutjärn) så blir de galvaniska strömmar å detta äter i diverse material
Har bytt toppapackningar på ex antal då dom inte bytt glykolen å på vissa av dom är vattenkanalerna så uppätna så att de är max 4-5 mm packningsyta mellan cylindern å kanalen å de är rätt lätt för flera toppapackningar som springer läck då..
Finns även dom som fått byta topp för de har frätt i dom....
Men om man kollar på hur många 700-940isar de finns är inte problemet så himla stort, beror som sagt på vem som ägt / servat bilen men kan vara värt å tänka på
själv har jag kört trimmat sedan 23000mil - 28000 mil å dom sista 1000 milen har de varit ca 250 hk i den å de har funkat kalas inte bytt något i blocket eller liknande...
BTW ... Jo de sitter AW lådor i dom,, Är bilen skött å oljan är bytt på lådan så brukar de funka (du har inte skrivit detta men oftast vill mycke ha mer )Om du skulle få för dig å trimma så gå inte längre än chippat å avgas MAX för då lär du garanterat få väldigt mycke slir å konstiga växlingar...