3820
Sök

sportavgassystem till volvo 960.

7 Inlägg
25 april 2008
Trådstartare
Hej, jag har en volvo 960 -92 rak 6-cylindrig motor. Det sitter orginal avgassystem på nu. Jag skulle vilja ha ett sportavgassystem på den, motorljudet nu låter, enligt mej, låter bäst av alla volvo bilar, riktigt starkt/kraftigt,så det skulle vara intressant att få ut ännu mer motorljud. Jag har kollat runt på google.se men inte hittad nån vidare information. så jag tänkte ställe lite frågor här så kan ni som vet gärna få svara. Jag kan inte så mycket om bilar.

1. för att få bra motorljud hur gör man då? räcker det med sportavgassystem?
2. vet nån om det finns sportavgassystem till volvo 964 -92 delad bakaxel (multilink)? kasnke avgassystem från 940 passar?
3. vad ligger priset på dom ungefär? vill ha ett som låter bra,inget traktorljud eller skräp.
4. Kan man montera själv om man bara har palpockar,eller måste man ha hiss eller lämna in?

Det är de frågorna jag har just nu.
Jag såg förut en persson som hade en volvo 764, v6:a med ett annat avgassystem,var kanske sportavgassystem, när hon/han drog på vid trafiljuset,vilket ljud det lät som en blandning mellan en porsche och en bmw m5a från 80-talet,helt underbart. så jag är verkligen sugen att testa på en volvo 960 då jag aldrig sett/hört en sådan bil med sportavgassystem,för jag har sett många 940 med sportavgassystem och det låter också bra.

Har någon här en volvo 960 med annat avgassystem,härligt ljud så hör av er.

116 Inlägg
27 april 2008
hej, tyvärr, det måste du att göra själv bygga avgassystem, jag själv har letat hela hemsidan, finns INGET, skit..
jag har tänkt göra själv, det e inte nog svårt
bara detta övre rör vid bakaxel lite svårt med 3tum, men stelaxel är lättare

m021 skrev:
Hej, jag har en volvo 960 -92 rak 6-cylindrig motor. Det sitter orginal avgassystem på nu. Jag skulle vilja ha ett sportavgassystem på den, motorljudet nu låter, enligt mej, låter bäst av alla volvo bilar, riktigt starkt/kraftigt,så det skulle vara intressant att få ut ännu mer motorljud. Jag har kollat runt på google.se men inte hittad nån vidare information. så jag tänkte ställe lite frågor här så kan ni som vet gärna få svara. Jag kan inte så mycket om bilar.

2. vet nån om det finns sportavgassystem till volvo 964 -92 delad bakaxel (multilink)? kasnke avgassystem från 940 passar?
3. vad ligger priset på dom ungefär? vill ha ett som låter bra,inget traktorljud eller skräp.
4. Kan man montera själv om man bara har palpockar,eller måste man ha hiss eller lämna in?

Jag såg förut en persson som hade en volvo 764, v6:a med ett annat avgassystem,var kanske sportavgassystem, när hon/han drog på vid trafiljuset,vilket ljud det lät som en blandning mellan en porsche och en bmw m5a från 80-talet,helt underbart. så jag är verkligen sugen att testa på en volvo 960 då jag aldrig sett/hört en sådan bil med sportavgassystem,för jag har sett många 940 med sportavgassystem och det låter också bra.

1 062 Inlägg
27 april 2008
hör med Kardanmannen här på garaget, vet inte om han bara har tagit bort sista burken,

huh?
10 427 Inlägg
27 april 2008
Enklaste är nog att byta den sista ljuddämparen till nån lite sportigare.

Näst enklaste och billigaste måste ju vara att ersätta någon ljuddämpare
med rör istället. Men är ingenting att rekommendera. roll

7 Inlägg
27 april 2008
Trådstartare
okej tråkigt att det inte verkar finnas nått sportavgassystem komplett man kan köpa, visst man kan säkert bygga själv men är inte så duktig samt så har jag inget garage.. jag har kikat rund på vissa sidor och har sett att folk som har 960 har skrivit att de har sport avgassystem så det finns kasnke nånstans färdigt.

Scania Euro 6 Trucker
219 Inlägg
9 augusti 2008
Ta bort Sista dämparen, får ett gott muller och bilprovningen släpper igeom det! har haft 3st 960 och besiktigat alla 3utan sista dämparen

Laddtryck är beroende framkallande, speciellt i en 16liters Turbo diesel V8;)

Blivande lastbilscaffis
134 Inlägg
9 augusti 2008
va vad då bygga själv det vi hade på våran gamla 960 var inget hemma bygge det var köpt hos en som kan avgasrör....

jimmytic skrev:
hej, tyvärr, det måste du att göra själv bygga avgassystem, jag själv har letat hela hemsidan, finns INGET, skit..
jag har tänkt göra själv, det e inte nog svårt
bara detta övre rör vid bakaxel lite svårt med 3tum, men stelaxel är lättare

m021 skrev:

Blivande lastbilscaffis

Sök