2508
Sök

Konstigt problem med bilstereon?

Volvo ägare
253 Inlägg
11 augusti 2008
Trådstartare
#1
HAllå

Har nu i x antal månader haft min pionere MAN-DEHP6000UB med 2st US Amps XT-1600.2 2-Kanals slutsteg med en 15" orion bas med rockford fosgate 6,5 framsystem.Allt har funkar kanon,tills för ett par dagar sedan.System verkar ha tappat all sin kraft.Förut kunnde man sitta å lyssna på ca 20-30 på volymen å det lätt både högt ochmycket bra.[Ungarna har hörselkåpor]Men nu måsta jag höja till närmare 45- till botten på stereon.Hmm fattar ingeting.Det låter heller inte bra.Även gainen på stegen får man höja nu.

Har inte för små  strömkablar 50mm2 från batteriet.Stegen är även jordade i bälteshållarna bak [volvo 945].Allt funkade ju????Har även mätt strömen fram till slutsteget det är 13,74v.Har även testat att byta ut min lågnivåkablar men det är samma fel.

Det ena steget är bryggat till baslådan det andra driver framsystemet.

Hoppas jag fick med allt.

vet nån vad saom kan ha hänt,kan man bränna lågnivå tex???

mvj johnny

2 665 Inlägg
11 augusti 2008
#2
Du har inte mätt ström. När svaret är i volt har du mätt spänningen.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

Smålänning
7 882 Inlägg
11 augusti 2008
#3
En sak du kan göra är att mära spännngen i lågnivåkablarna, alltså spänningen stereon ger ut i utgångarna. Sen har du väll inte vridit upp INPUT GAIN på stegen, då detta bara är en anpassning för att olika apparater har olika utgångsspänning. Står i instruktionsboken vilken spänning du ska ha.

Rickard-v skrev:
Du har inte mätt ström. När svaret är i volt har du mätt spänningen.
Detta hjälpte säkert trådskaparen VÄLDIGT mycket roll

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!


Sök