3829
Sök

FÄRGSTÄNK på lacken!

2 Inlägg
3 augusti 2008
Trådstartare
Jag har fått färgstänk på lacken på min volvo s40, dvs motorhuven och lite på dörrarna även lite på taket. Så det är ganska mycket. Jag har testat att ta lacknafta och bensin men det går inte bort. Sitter verkligen som berget! Undrar om ni vet något bra medel som hjälper mot detta eller om ni vet någon firma i gbg området som sysslar med bland annat sånt här och kan ta bort det på ett bra och hyfsat billigt sätt.

Är tacksam för all hjälp fort.

Mvh David

Smålänning
7 883 Inlägg
3 augusti 2008
Benco 14 förtunning bör få bort det. Tog iaf bort torkad hammarlack... Värt ett försök... Finns hos de flesta färghandlarna. Men gå inte på nått annat, för det är Benco 14 du ska ha. Skulle själv ha bort färg en gång, och provade lacknafta och andra förtunningar, men det hjälpte inte...

Men du måste vaxa bilen efter, men det gör du väll så gärna wink

Hur kommer det sig att du fått färgstänk på den? Gör du som jag och polaren och står på taket på bilen och målar för att nå? wink
Senast redigerat av twin_cam (3 augusti 2008)

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

2 Inlägg
12 augusti 2008
Trådstartare
Hehe tack. Nja jag skulle köpt en som hade det. Hade fått den till ett mycket bra pris så då ville jag vara säker på att det gick att ta bort. Men jag köpte en annan istället smile tack för hjälpen.

Bilvårdsexpert
663 Inlägg
13 augusti 2008
Ingen förtunning på billacken. Förstör lika mkt som den ev. rengör.

Tvätta bilen med lera eller karossvamp för dessa endamål.

Mvh Tobbe

Välkomna att besöka min firma: www.bilpedanten.com

"Just a little 4 cylinder"
581 Inlägg
13 augusti 2008
Pröva med T-röd, ta på lite papper och lägg lite tryck när du tar bort det. Fast det beror ju ochså vad för färg det är. Har inte märkt att T-röd förstör lacken iaf.

"Adding power makes you faster on the straights; subtracting weight makes you faster everywhere."

Bilvårdsexpert
663 Inlägg
13 augusti 2008
Papper med lite tryck repar duktigt!! Motsvarar finare våtslippapper.

Man vill alltid eftersträva med så lite efterarbete som möjligt.

Mvh Tobbe

Välkomna att besöka min firma: www.bilpedanten.com

Sök