köp nyaste street&strip tidningen, där är det en amazon som åker på bakhjulen, han kör med standard bottendel, läs och lär, tips är att kolla in trådarna på www.savarturbo.se , där finns en hel del trimtips för b23 8v motorerna i spikade trådar.
Byt block så slipper du jävlas med andra kolvar och stakar.
/Göran
ford-escort skrev:
okej tack var kan man hitta FT kolvar? har sökt på google men inte hittat någe :S
nee byt inte block, låt någon göra det åt dig, sök på blocket.se efter bilar med 350hk. absolut billgiast och smidigast om man inte är så haj på motorer.
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Byt block så slipper du jävlas med andra kolvar och stakar.
/Göran
ford-escort skrev:
okej tack var kan man hitta FT kolvar? har sökt på google men inte hittat någe :S
nee byt inte block, låt någon göra det åt dig, sök på blocket.se efter bilar med 350hk. absolut billgiast och smidigast om man inte är så haj på motorer.
Och hur fränt å kul är det då? Jag föreslår att du läser igen på savarturbo.se finns inget bättre forum i sverige på volvo 8v turbotrimning! Finns massor med nyttig info där och extremt kunniga rävar!
Kolvarna måste du också ha som det inte är samma kolvbult sen är FT kolvarna mer urgropta än ET = lägre kompresionsförhållande. En bild säger mer än 1000 ord (lånad bild) Fast den smala är en gammal B230F stake men har för mig att B230ET hade samma http://i163.photobucket.com/albums/t295 … /FkvsF.jpghttp://i163.photobucket.com/albums/t295/Wocke_740/FkvsF.jpg
Stämmer mycket bra .. Kan tillägga att kolvarna inte behöver bytas ut .. Har själv bytt till FT stakar i min, och köpte ET kolvar och satte dit .. Passar perfekt .. Så det är ingen fara .. Kolla mitt galleri för bilder .. Mvh Johan