har en pioneer cd spelare ,varje gång jag öppnar o stänger den så börjar den spela från början, alla mina intällningar måste jag installera om,den var inte så på min förra bil ,vad är det som e fel ? tacksam för hjälp
de e färdiga iso-kontakt , så jag satte i kontakt o den funka, som den ska , men jag måste fan installera om basen o de jämt efter jag stängt av stereon....vad ka jag göra om memory inte rätt kopplat (vilken kabel osv.?) tacksam för svar mvh...........
är den röda som altid ska ha ström till sej, "eller" kke gula.. f-n blandar altid ihop dom, men e säkert nån annan som vet.. annars är det bara o prova
Om bilen nu följer iso-standard så ska Gul vara konstant plus för att den ska komma ihåg alla inställningar och röd ska kopplas till tändningen så den stängs av när du vrider av tändningen.
jag har aldrig varit med om att memory kablen och acc kablen är på rätt ställe när jag köpt ny stereo. Får altid byta plats på dom.. (Man tycker att dom borde fått rätt på standarden vid detta laget men icke)
Men mät dig fram med ett mätinstrument så lär du hitta problemet.