2797
Sök

Import funderingar från te.x usa etc

205 Inlägg
22 augusti 2008
Trådstartare
Jag har lite små funderingar att importera en bil från te.x Usa eftersom det är riktigt billigt dära.
Nu skulle jag behöva tips vart man lättast kan vända sig bilfirmor eller om man gör det på någon internet sida, hur mycket frakt, regg osv kan kosta, hur långt tid det normalt brukar ta innan man har bilen i Sverige ? M.m m.m allmänt info bara.

Hoppas att någon har kunskap inom detta område!? // Tack på förhand!

OEM <3
6 957 Inlägg
22 augusti 2008
Får en känsla att denna firman är helt OK, du kan ju kika iaf smile
http://www.uniqueimport.se/

OEM <3

205 Inlägg
22 augusti 2008
Trådstartare
Bjork skrev:
Får en känsla att denna firman är helt OK, du kan ju kika iaf smile
http://www.uniqueimport.se/

Dom verkar helt okej smile Tackar !

do i look like i sell DRUGS
379 Inlägg
22 augusti 2008
Har för mig att det kostar en jäkla massa o ta in bilen i sverige, för det är massa skatt, moms, reggning och så kostar juh det en del att skeppa hem bilen också med mera.
Har funderat på det jag också, men blir nästan samma som att köpa hemma i sverige.
Jag skulle tipsa om att Kolla i tyskland istället eller nått annat EU land.
Men det är bara vad jag har för erfarenheter.
Det finns säkert bra sidor också:)

Hoppas man hjälpte till lite iallafall.

//Nazty

// n a z t y l i v e s a w h i t e t r a s h l i f e

205 Inlägg
22 augusti 2008
Trådstartare
Nazty skrev:
Har för mig att det kostar en jäkla massa o ta in bilen i sverige, för det är massa skatt, moms, reggning och så kostar juh det en del att skeppa hem bilen också med mera.
Har funderat på det jag också, men blir nästan samma som att köpa hemma i sverige.

//Nazty

Det är nog frakten som kostar mest skulle jag tro, mailade till en firma i usa som hade en -01 M3 till salu, tror han sa att notan skulle sluta på 158k allt som allt inkl reggning, tull osv, men tyckte det lät ganska billigt ändå.

Har du någon bra sida i tyskland etc förutom mobile.de ? :b

379 Inlägg
22 augusti 2008
sN4P skrev:
Nazty skrev:

//Nazty

Det är nog frakten som kostar mest skulle jag tro, mailade till en firma i usa som hade en -01 M3 till salu, tror han sa att notan skulle sluta på 158k allt som allt inkl reggning, tull osv, men tyckte det lät ganska billigt ändå.

Om det han säger är "sant" så är det väl en jävligt bra deal, men se till att kolla upp säljaren och försök fixa en firma från sverige som sköter köp, skeppning och reggning och allt sånt. får du en m3 för 160,000kr då så finns det ju inget annat än säga grattis isånnafall.
(Frakten brukar väl gå på runt 18,000-28,000Kr)

Vet tyvär ingen annan sida en Mobile.de
//Nazty
Senast redigerat av Nazty (22 augusti 2008)

205 Inlägg
22 augusti 2008
Trådstartare
Nazty skrev:
sN4P skrev:
Nazty skrev:

//Nazty

Om det han säger är "sant" så är det väl en jävligt bra deal, men se till att kolla upp köparen rejält och försök fixa en firma från sverige som sköter köp, skeppning och reggning och allt sånt. får du en m3 för 160,000kr då så finns det ju inget annat än säga grattis isånnafall.
(Frakten brukar väl gå på runt 18,000-28,000Kr)

Vet tyvär ingen annan sida en Mobile.de
//Nazty

Det var det han sa iaf, och jag tyckte det lät sjukt billigt, kollade lite snabbt på blocket och den billigaste där som var en -01 gick på 199k om jag inte är helt ute och cyklar nu tongue
Men jag ska kika närmare på det dära, så det inte är något fuffens : )

född blåvit
624 Inlägg
22 augusti 2008
Det är absolut inget konstigt med ruskigt bra priser i USA, det landet har riktigt svag ekonomi  generellt, plus att man fortfarande inte hämtat sig från den sjukt djupa oljekrisen 2005-06.

Gå och köp nån motortidning på pressbyrån eller nåt (alltså inte typ Bilsport eller annan vanlig), brukar kunna hitta annonser och sånt i dom.
Senast redigerat av dabby (22 augusti 2008)

205 Inlägg
22 augusti 2008
Trådstartare
dabby skrev:
Det är absolut inget konstigt med ruskigt bra priser i USA, det landet har riktigt svag ekonomi  generellt, plus att man fortfarande inte hämtat sig från den sjukt djupa oljekrisen 2005-06.

Gå och köp nån motortidning på pressbyrån eller nåt (alltså inte typ Bilsport eller annan vanlig), brukar kunna hitta annonser och sånt i dom.

Finns det annonser på usa företag där eller vad menar du ?

379 Inlägg
22 augusti 2008
Mm gör så, men du ska inte lita på nån i usa eller nån annan stans i världen över mail eller telefon.
Be någon som kan sånt där göra det, finns väldigt många "bra"importfirmor i sverige som sköter allting åt dig, dom tar kontakt med säljaren, åker o kollar, provkör bilen, betalar, skepar hem den, reggar in och allt sånt tjafs.
Så försök få tag på en importfirma i sverige, så orgnar sig allt ska du se.

//nazty

205 Inlägg
22 augusti 2008
Trådstartare
Nazty skrev:
Mm gör så, men du ska inte lita på nån i usa eller nån annan stans i världen över mail eller telefon.
Be någon som kan sånt där göra det, finns väldigt många "bra"importfirmor i sverige som sköter allting åt dig, dom tar kontakt med säljaren, åker o kollar, provkör bilen, betalar, skepar hem den, reggar in och allt sånt tjafs.
Så försök få tag på en importfirma i sverige, så orgnar sig allt ska du se.

//nazty

Det är nog säkrast att göra så egentligen skulle jag tro big_smile

född blåvit
624 Inlägg
22 augusti 2008
sN4P skrev:
dabby skrev:

Nej alltså svenska tidningar fast med mer amerikansk inriktning. Typ "Power magazine" eller "Wheels".

Fast det är klart när jag tänker efter så kanske det mest finns folk som dealar med amerikanska märken där...vet faktiskt inte. Ska försöka komma ihåg att kolla imorrn.

205 Inlägg
22 augusti 2008
Trådstartare
dabby skrev:
sN4P skrev:
dabby skrev:

Nej alltså svenska tidningar fast med mer amerikansk inriktning. Typ "Power magazine" eller "Wheels".

Fast det är klart när jag tänker efter så kanske det mest finns folk som dealar med amerikanska märken där...vet faktiskt inte. Ska försöka komma ihåg att kolla imorrn.

Jag har ingen aning : )
Låter bra det

född blåvit
624 Inlägg
22 augusti 2008

205 Inlägg
22 augusti 2008
Trådstartare
dabby skrev:
http://www.fmcs.nu/forum/showthread.php?t=37306

google is din friend smile

Tackar Tackar, riktigt bra med information!

Sök