4461
Sök

Bra drag i Golf IV 1,8T?

328 Inlägg
22 augusti 2008
Trådstartare
#1
Är det bra drag i en Golf IV 1,8T?
Vad kommer man upp i för hk med chip, filter, avgas, intercooler?....ja BPU dvs wink

50 Inlägg
23 augusti 2008
#2
150hk, så det är inte så imponerande prestanda tycker jag, men visst lär det väl gå å skrämma liv i en sån å =P

188 Inlägg
23 augusti 2008
#3
Org så är dom inte vassa...
Men med dessa mods du pratar om så har du ca 200hk.
Då går dom märkbart bättre, men ingen raket då heller...

BPU? vad står d för?  verkar vara poppis på Japanare

Undrar varför man ska hänga på massa plast runt bilen????
http://www.nogg.se/christianracing
http://www.mamut.com/gtr
http://www.gtiklubben.nu

328 Inlägg
23 augusti 2008
Trådstartare
#4
Basic Power Upgrade står det för smile

328 Inlägg
24 augusti 2008
Trådstartare
#5
Nån mer som har erfarenheter av trimmad Golf IV 1,8t? smile

550 Inlägg
24 augusti 2008
#6
joockee skrev:
Nån mer som har erfarenheter av trimmad Golf IV 1,8t? smile

Om du byter IC, Avgas, och mappar så får du styvt 200 hk.

Om du sen byter till en K03/04 turbo,spridare.LMM,mappning så får du 240 hk

Ska du har runt 300-360 hk så får du byta kammar,kolvar,stakar,spridare,turbo,grenrör och får räkna med att det kommer till att kosta runt 90k för delarna.

Jag räknade lite på mitt pågående projekt och där var delar för ca 75k sen tillkommer borrning av block, portning av topp, packningar,olja,filter,kamremssats mm


371 Inlägg
24 augusti 2008
#7
Kan inte tänka mig annat än att det blir en kul bil med steg1-program smile

Saab 9-3 SE 2.0t t5suite steg1 e85

328 Inlägg
25 augusti 2008
Trådstartare
#8
The_Dude skrev:
joockee skrev:
Nån mer som har erfarenheter av trimmad Golf IV 1,8t? smile

Om du byter IC, Avgas, och mappar så får du styvt 200 hk.

Om du sen byter till en K03/04 turbo,spridare.LMM,mappning så får du 240 hk

Ska du har runt 300-360 hk så får du byta kammar,kolvar,stakar,spridare,turbo,grenrör och får räkna med att det kommer till att kosta runt 90k för delarna.

Jag räknade lite på mitt pågående projekt och där var delar för ca 75k sen tillkommer borrning av block, portning av topp, packningar,olja,filter,kamremssats mm

vad ska man köra på för spridare o lmm?

1 688 Inlägg
25 augusti 2008
#9
Kolla vad som är skillnad på din bil och en s3.
Byt ut delarna till s3-saker och montera sedan ett steg1-chip till en s3 kanske? smile
Bsr's programvara ger 260hk/360nm med s3 steg1 smile

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

328 Inlägg
25 augusti 2008
Trådstartare
#10
Losgard skrev:
Kolla vad som är skillnad på din bil och en s3.
Byt ut delarna till s3-saker och montera sedan ett steg1-chip till en s3 kanske? smile
Bsr's programvara ger 260hk/360nm med s3 steg1 smile

vadå passar s3 saker rakt på eller?

550 Inlägg
25 augusti 2008
#11
joockee skrev:
Losgard skrev:
Kolla vad som är skillnad på din bil och en s3.
Byt ut delarna till s3-saker och montera sedan ett steg1-chip till en s3 kanske? smile
Bsr's programvara ger 260hk/360nm med s3 steg1 smile

vadå passar s3 saker rakt på eller?

Ja om du köper allt till S3 så kommer det att passa.
Men det kommer inte att bli billigt.
Man kan köpa eftermarknads delar och få mer effekt till ett lägre pris.

Och du kan inte köpa ett färdigt chip utan du måste mappa.


60 Inlägg
26 augusti 2008
#12
dekdahl skrev:
150hk, så det är inte så imponerande prestanda tycker jag, men visst lär det väl gå å skrämma liv i en sån å =P

4000:- kostade det mig att totalt krossa varenda BMW 325'a som någonsin rullat upp bredvid mig. smile


Sök