2436
Sök

Fått problem med Xbox360.

804 Inlägg
26 augusti 2008
Siarnaq skrev:
xXchamXx94 skrev:
Hmm har kollat på youtube. Inte så stor skillnad faktist. Men PS3 har blu-ray vilket är super bra wink. Men just nu funderarar jag på PS3 faktist

PS3 är väl bara limiterat till 20fps eller dylikt?

360 är runt 50 - 60 fps. Vilket innebär att den har svårare att "lagga". Tror att siffrorna stämmer, men det var något i dom trakterna.

Nu blandar du ihop. Spel på PS3 kör också lika hög fps. http://playstation-3.se/forum/t7514-p0.html
Det du tänker på är filmer i 1080p och de körs i 24hz, medans microsoft har slutat tillverka hd-dvd-spelaren så där ser man inte 1080p-filmer alls. wink

Studerande
727 Inlägg
28 augusti 2008
Trådstartare

stora bilar och små bilar, alla bilar är lika fina:)

804 Inlägg
28 augusti 2008
80gigaren. Den har inte bara större hårddisk utan även den nya handkontrollen med vibration.
Även nyare kretsar som genererar mindre värme och drar mindre ström.

Studerande
727 Inlägg
29 augusti 2008
Trådstartare
baaki skrev:
80gigaren. Den har inte bara större hårddisk utan även den nya handkontrollen med vibration.
Även nyare kretsar som genererar mindre värme och drar mindre ström.

Tack, okej wink

stora bilar och små bilar, alla bilar är lika fina:)

333 Inlägg
29 augusti 2008
Dom som jag känner som har både x360 och PS3 föredrar oftast X360 pga att on-line läget är mycket bättre än PS3ans. Men om du inte spelar så mycket on-line så är nog PS3an mer prisvärd om du behöver alla extra grejer vill säga.

Jag har en kompis som fick ring of death på en flashad X360.
Microsoft hämtade upp det med UPS och han fick ett nytt utan problem. Det enda tråkiga var att han fick flasha om det vilket kostar en 500:- om man lämnar in det.
Senast redigerat av yakozan (29 augusti 2008)

200 Inlägg
29 augusti 2008
yakozan skrev:
Dom som jag känner som har både x360 och PS3 föredrar oftast X360 pga att on-line läget är mycket bättre än PS3ans. Men om du inte spelar så mycket on-line så är nog PS3an mer prisvärd om du behöver alla extra grejer vill säga.

Jag har en kompis som fick ring of death på en flashad X360.
Microsoft hämtade upp det med UPS och han fick ett nytt utan problem. Det enda tråkiga var att han fick flasha om det vilket kostar en 500:- om man lämnar in det.

Fyfan så dom kollade inte upp om det var flashat!
Det låter ju riktigt kanon!
Nån som vet hur man skaffar sig en rod?
:-D

260 Inlägg
29 augusti 2008
Jag skulle säga Xbox360 är bättre, rent allmänt. Om ni tittar på detaljerna som hårdvara och dyl. när det gäller grafik så är faktiskt Xbox360 vassare, det var likadant mellan Xbox och PS2. Så det är ett faktum man inte kan kringgå - dessutom tycker jag personligen Xbox360 har roligare spel (PS3 har ju hur många som helst men få bra, kvantitet före kvalite?) och jag tycker mycket om kontrollen till Xbox360, jämfört med PS3:an som är riktigt dålig på de flesta spel.
Jag vill tillägga att jag inte äger något av dem, men har spelat båda och har spelat myyyycket TV-spel i mina dar. Sen kan man ju fråga sig varför man tex. mobiltelefon för att spela spel eller en konsol för att se på film? wink

Administratör
11 899 Inlägg
29 augusti 2008
Det här är inte tråden om vilken konsoll ni föredrar. Håll er till ämnet tack.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Sök