3613
Sök

Burna eller hoppa??

Knegare
139 Inlägg
14 april 2005
Trådstartare
#1
Jag har en Ford Probe (framhjulsdriven) och försökte breänna lite däck med den en kväll.. Men istället hoppade framhjulen som kaniner och det kändes inte alls coolt kan ja lova.. Vet någon vad det beror på, ch hur man kan göra istället??

En gång V6, alltid V6 =)

19 Inlägg
14 april 2005
#2
Vanligast brukar vara nån bussning(ar) som är kassa, eller kassa stötdämpare...

Murphy is the name of my best friend!

Administratör
11 911 Inlägg
14 april 2005
#3
Flyttar till Allmänt.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Power By Cosworth
62 Inlägg
14 april 2005
#4
för lite hk wink

Seat Exeo 2,0 TSI Sport
74 Inlägg
14 april 2005
#5
Dra upp den i högre varv innan du släpper kopplingen...
Jag har 225 breda däck så jag får ganska bra fäste. hänt nån gång att den hoppar då om man inte dra på..


140 Inlägg
14 april 2005
#6
Ford probe har inte så mycket under huvven så du kan alldrig få nån riktig burn. Om du inte häller nåt på vägen möjligtvis smile

Better to burn out than fadeaway!

83 Inlägg
15 april 2005
#7
Nja, nog räcker effekten gott....Går ju att lägga "riktiga" burnisar med sierror med 2.0 motorer, sabbar med lättryckare osv.....


15 Inlägg
15 april 2005
#8
CoreX skrev:
Dra upp den i högre varv innan du släpper kopplingen...
Jag har 225 breda däck så jag får ganska bra fäste. hänt nån gång att den hoppar då om man inte dra på..

håller helt å hållet med!!! bromsade fast min första bil de var en ford xr3i på105 häst å de var inte nå problem... våga stå på gasen lite till så löser de sig nog =P

Knegare
139 Inlägg
15 april 2005
Trådstartare
#9
Man får väl prova o gasa på litta mer då ja...men ja väntar nog till efter besiktningen, mina däck ligger på gränsen wink
Men de där me för låg effekt håller jag inte med, o vridet är det absolut inga problem med, e väl nästan cossie-klass.. Men mina 163 hk ska snart få sällskap av fler, så snart man har råd med riktiga fullblod, hehe

En gång V6, alltid V6 =)

Jägermeister
910 Inlägg
15 april 2005
#10
Dra i handbromsen sen drar du upp varvräknaren till rött och släpper kopplingen... händer det inget så är det konstigt, hade en golf diesel på 60hk och den orkade alltid burna... Så varför skulle inte en bil med över 160hk orka?smile
Fast det är väl ingen ide att ens burna med en framhjulsdriven bil, förstör bara drivknutar mm...

En gång är ingen gång...

36 Inlägg
5 maj 2005
#11
Det där me pollarna stämmer som sagt inte jag har 115 i min 745 GL och jag kan köra en bra bit me konstant däckspinn! big_smile


Rallyförare
1 075 Inlägg
5 maj 2005
#12
Det beror på att du har för lite spinn på hjulen...
Testa varva upp den innan du släpper kopplingen och sen hålla så nära varvstopp som möjligt när du burnar så borde det avhjälpas...



Sök