Jag har en Ford Probe (framhjulsdriven) och försökte breänna lite däck med den en kväll.. Men istället hoppade framhjulen som kaniner och det kändes inte alls coolt kan ja lova.. Vet någon vad det beror på, ch hur man kan göra istället??
Dra upp den i högre varv innan du släpper kopplingen... Jag har 225 breda däck så jag får ganska bra fäste. hänt nån gång att den hoppar då om man inte dra på..
Dra upp den i högre varv innan du släpper kopplingen... Jag har 225 breda däck så jag får ganska bra fäste. hänt nån gång att den hoppar då om man inte dra på..
håller helt å hållet med!!! bromsade fast min första bil de var en ford xr3i på105 häst å de var inte nå problem... våga stå på gasen lite till så löser de sig nog =P
Man får väl prova o gasa på litta mer då ja...men ja väntar nog till efter besiktningen, mina däck ligger på gränsen Men de där me för låg effekt håller jag inte med, o vridet är det absolut inga problem med, e väl nästan cossie-klass.. Men mina 163 hk ska snart få sällskap av fler, så snart man har råd med riktiga fullblod, hehe
Dra i handbromsen sen drar du upp varvräknaren till rött och släpper kopplingen... händer det inget så är det konstigt, hade en golf diesel på 60hk och den orkade alltid burna... Så varför skulle inte en bil med över 160hk orka? Fast det är väl ingen ide att ens burna med en framhjulsdriven bil, förstör bara drivknutar mm...
Det beror på att du har för lite spinn på hjulen... Testa varva upp den innan du släpper kopplingen och sen hålla så nära varvstopp som möjligt när du burnar så borde det avhjälpas...